برج های مسکونی پارلمان

برج های مسکونی پارلمان

پروژه ای کمتر دیده شده در منطقه 22 اما بسیار لوکس و شاخص نسبت به بقیه پروژه های تعاونی ساز. برج های 6 گانه پارلمان شخصی ساز هستند که تعداد 4 برج از آنها به تعدادی از نمایندگان دوره ششم مجلس شورای اسلامی پیشفروش شده است و 2 برج باقی مانده نیز به صورت آزاد پیشفروش می شود.

متراژ واحدهای پروژه پارلمان از 127 متری 2 خوابه شروع می شود. پس از آن 270 متری 4 خوابه و پنت هاوس های 540 متری. واحدهای پارلمان از نظر کیفیت کلا بر 2 تیپ هستند که یک تیپ درجه یک ایرانی است که تمامی مصالح استفاده شده در آن درجه یک ایرانی بوده و تیپ دیگر واحدهای لاکچری هستند که از لحاظ مصالح درجه یک فرانسوی استفاده می شود. اینکه کدام واحد در کدام طبقه در کدام تیپ جای می گیرد از ابتدا مشخص نمی باشد بلکه براساس سفارش و انتخاب خریدار که طبقه و جهت واحد خود را انتخاب نموده باشد و کدام تیپ کیفیتی را انتخاب کند، ساخته و طراحی می شود.

مشتریان متقاضی جهت پیش خرید واحدهای پروژه پارلمان می توانند با هماهنگی مشاورین دفاتر املاک با تعیین وقت قبلی از واحدهای نمونه پارلمان بازدید نموده و متراژ و تیپ کیفی خود را انتخاب نمایند. سازندگان پروژه از هر تیپ کیفی یک واحد را جهت نمونه آماده و مبله نموده اند، حتی برای تیپ لاکچری دو واحد با دیزاین و طراحی متفاوت- رنگ غالب سفید و رنگ غالب مشکی- تدارک دیده اند تا خریداران با سلیقه های متفاوت را بتوانند راضی نگه دارند.

واحدهای مسکونی برج های پارلمان از نظر قیمت و شرایط پرداخت را اگر بخواهیم بررسی کنیم به این صورت است که قیمت پایه واحدهای درجه یک ایرانی براساس هر متر مربع 5 میلیون تومان و لاکچری 6 میلیون تومان می باشد که به ازای هر طبقه بالاتر مبلغ 150 هزار تومان به هر متر مربع اضافه می شود. شرایط پرداخت نیز بسیار ساده و مختصر است. از آنجایی که تحویل تمامی واحدها خرداد 97 می باشد، می بایست تا آن زمان که تقریبا یک سال مانده است، کل مبلغ تسویه شود. بنابراین شرایط پیش خرید واحدهای پروژه پارلمان به این صورت است ؛ 50 درصد پیش پرداخت و مابقی تا زمان تحویل که خرداد 97 می باشد.

شاید قیمت پایه واحدهای پروژه پارلمان نسبت به قیمت منطقه و یا حتی قیمت میانگین منطقه بالاتر باشد اما باید درنظر داشت که کیفیت واحدهای پروژه پارلمان نیز از سطح کیفی برج های منطقه 22 در حد چشمگیری بالاتر است. بهترین برج های منطقه 22 نهایتا درجه یک ایرانی بوده باز هم از نظر سلیقه ای بسیار فاصله دارد تا به واحدهای درجه یک ایرانی پارلمان برسند. شاید تنها پروژه ای که می تواند از نظر کیفی به پارلمان نزدیک شود، برج لبخند است که آن هم یک برج 18 طبقه شخصی ساز است و بسیار فاصله دارند با واحدهای پروژه های تعاونی ساز و ارگانی. بنابراین باید توجه داشت که قیمت بالای پروژه پارلمان بابت کیفیت بالایی است که تحویل می گیریم و گرانی یا ارزانی یک پروژه به تنهایی دلیلی بر خوب یا بد بودن آن پروژه نیست بلکه باید دید ارزش چیزی که تحویل می گیریم، به اندازه پولی که بابتش پرداخت کردیم، بوده است یا خیر؟ در مورد پارلمان باید گفت به اندازه متری 6 میلیون کیفیت و خدمات دریافت می کنیم بنابراین پروژه پارلمان از آیتم قیمت و ارزش واحد، امتیاز کامل را دریافت می کند.

از نظر موقعیت مکانی برج های پارلمان در جنوب بزرگراه خرازی و غرب مجموعه برج های آسمان قرار گرفته اند و به نوعی از هر چهار طرف با برج های دیگری همسایه است که جلوی دید واحدهای پارلمان را گرفته اند. اگر چه فاصله آنها با برج های پارلمان به قدری استاندارد بوده است که هیچ واحدی مشرف نداشته باشد اما دید باز و بدون مانعی نیز ندارند و از این نظر پروژه پارلمان امتیاز کامل را نمی گیرد و این ایراد به آن وارد می باشد که از هر چهار طرف بسته بوده و چشم انداز خوبی به هیچ جهت ندارد. البته نزدیکی به دریاچه نیز در این عامل بی تاثیر نمی باشد چرا که زمین های نزدیک دریاچه به دلیل موقعیت ویژه شان نسبت به دریاچه از مرغوبیت و موقعیت خوبی برای برج سازی برخوردارند و طبیعی است که هر کس زمینی نزدیک به دریاچه دارد بخواهد در آن برج سازی انجام دهد. بنابراین سازندگان پروژه پارلمان نیز برای این موضوع چاره ای نمی توانستند داشته باشند و کاری نمی شد انجام داد که نداده باشند.

از نظر نقل و انتقال نیز از آنجایی که پروژه پارلمان شخصی ساز بوده و تعاونی نیست دقیقا روالی که قانون برای نقل و انقال شخصی سازها تعریف کرده انجام می شود یعنی تنظیم پیش سند در دفتر اسناد رسمی از فروشنده به خریدار که  در مورد پروژه پارلمان نیز این مراحل به صورت کامل انجام می شود و نگرانی خاصی وجود نخواهد داشت.

از نظر سرعت پیشرفت و وضعیت جدول زمانبندی پروژه خوشبختانه طبق جدول زمانبندی پروژه در حال پیشرفت بوده و دقیقا خرداد ماه سال 97 تمامی واحدها تحویل می گردند به انضمام پارکینگ و انباری و تمامی مشاعاتی که در تعهد سازنده می باشد. از طرفی نیز منطقی است که سازنده شخصی مایل باشد هر چه زودتر پروژه اش را به پایان برساند و به سود مورد نظر خود دست یابد. نتیجه گیری و نظر کارشناسی گروه مسکن صدف بر این است اگر به دنبال یک واحد لوکس و خوش ساخت هستید که زمان تحویل دوری نیز نداشته باشد، حتما از واحدهای پروژه پارلمان بازدید نمایید.

با امید به اینکه تمامی پروژه های منطقه 22 بتوانند به خوبی و با کیفیت مناسب به تعهدات خود عمل نموده و واحدهای متقاضیان را طبق موعد تحویل دهند. 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (2 رای)