بخش وسیعی از بازار رهن واجاره در اشغال آپارتمان های بزرگ متراژ

بخش وسیعی از بازار رهن واجاره در اشغال آپارتمان های بزرگ متراژ

در یک ماه گذشته  70 درصد فایل‌های عرضه شده در بازار، بیش از 90‌مترمربع مساحت دارند که این  بخش وسیعی از بازار رهن واجاره است که به اشغال آپارتمان های بزرگ درآمده است.

در طول مهر ماه و با اتمام فصل نقل وانتقال ملکی ,  باتوجه به اینکه بخشی از مستأجران هنوز ملک خود را پیدا نکرده بودند و مقداری از فایل های اجاره ای در بازار باقی مانده بود موجران آپارتمان های خود که هنوز باقی مانده بود را در بازار عرضه کردند  و موفق به اجاره آن شدند.

اما بررسی موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد در آبان‌، عمده آپارتمان‌های عرضه شده در بازار رهن و اجاره بزرگ متراژ بوده است.

طبعا قیمت این واحدها به واسطه مساحت بیشتر، بالاتر است و در نتیجه کسانی که توان مالی بیشتری برای پرداخت اجاره بهای پیشنهادی چند میلیونی این آپارتمان‌ها دارند، مشتری آنها هستند. از طرفی اقبال به واحدهای بزرگ‌متراژ در تمام مناطق شهر به یک اندازه نیست؛ بنابراین آپارتمان‌های بزرگ متراژ در مناطق نسبتا گرانتر تهران که ساکنان آنها در طبقه درآمدی بالاتری قراردارند بیشتر وجود دارد.

به این ترتیب ارزیابی فایل‌های کنونی در بازار املاک استیجاری نشان دهنده انبوه واحدهای بزرگ متراژی است که در مناطق عمدتا شمالی و غربی تهران عرضه شده است.

در عین حال به اذعان مشاوران املاک در مناطقی نظیر چهار،‌پنج و 12 که سهم آپارتمان‌های کوچک‌متراژ و میان‌متراژ از بازار، عموما بیشتر است نیز، طی آبان‌ماه واحدهایی که به‌طور نسبی مساحت بیشتری دارند در بازار اجاره عرضه شده است. به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، این به آن معنا است که به‌طور کلی بازار واحدهای بزرگ‌متراژ در فصل گذشته گرمای چندانی نداشته و از این رو هنوز بسیاری از موجران این املاک در جست‌وجوی مستاجر هستند.

منبع:اقتصادآنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز