از بازار مسکن مهر چه خبر؟!!

از بازار مسکن مهر چه خبر؟!!

یکی از مشکلات بزرگی که اقتصاد ایران  و به ویژه بازار مسکن را با خطر مواجه کرده است ، وعده هایی است که در سال های اخیر توسط مسئولان ارشد دولتی داده شده اما به هیچ وجه به عمل نرسیده است. این عامل باعث عدم اعتماد مردم به دولت مستقر شده و محبوبیت آن ها را کاهش می دهد.

املاک تهران

یکی از بزرگترین وعده های سال های اخیر در ماه های منتهی به سال 95 داده شد. طبق این قول قرار بود وام مسکن مهر افزایش پیدا کند. در ابتدای کار البته روند به سرعت پیش رفت و سریعا در راستای انجام این هدف ، جلسات شورای پول و اعتبار تشکیل شد و دفعتا وام مسکن مهر با افزایش 10 میلیونی مواجه شد.

بازار مسکن

شوک افزایش وام مسکن مهر آن هم به مقدار 10 میلیون تومان ، باعث تزریق امید در جامعه شد و همه کسانی که علاقه مند بودند تا به مسکن مهر برسند بسیار خوشحال شدند. این افراد همان افرادی بودند که فرش زیر پا و طلای در دستان بانوانشان را فروخته بودند و در مسکن مهر ثبت نام کرده بودند. با این شوک حتی بارقه های امید برای خارج شدن مسکن از رکود نیز بیشتر شد و همه از این اقدام خوب دولت یازدهم صحبت کردند.

اما متاسفانه در مقام عملی اتفاقات آنطور که قرار بود انجام شود نشد. این مشکلات آن قدر زیاد بود که حتی تا همین امروز نیز پابرجاست و خیلی از افراد نتوانسته اند وام مسکن خود را بگیرند. مشکل نیز بر سر شرایطی بود که بانک مسکن در سر راه مسکن سازان قرار داده بود تا به واحد های آن ها وام تعلق گیرد. همین مشکلات باعث شد تا بخش عمده ای از واحد ها همچنان بدون وام و حتی بدون متقاضی باقی بمانند. باید دانست که این مسکن ها می تواند امیدبخش استقلال اقتصاد ایران باشد اما متاسفانه به درستی کار نمی شود.

اما یکی از وعده هایی که در اینانتخابات هم توسط ریاست جمهوری و هم توسط برخی از کاندیدا ها مطرح می شود ، اتمام مسکن مهر است. اینکه تا چه حد وعده و وعید های رییس جمهور و برخی از نامزدها می تواند تضمین کننده باشد ، نیاز به بحث مفصل تری خواهد داشت. اما آنچه مشخص است این موضع است که در صورتی که بحث مسکن مهر در این کشور به سامان مطلوب برسد بخش عمده ای از مزدم عزیز ایران صاحب خانه شده و می توانند از رنج اجاره نشینی بگریزند.

در واقع شاید اگر دولت یازدهم اتمام مسکن مهر را به مسائل خارجی مثل برجام گره نزده بود شاید خیلی زودتر از این حرف ها شاهد تمام شدن مسکن مهر بودیم. البته الان بهترین موقع برای پایان دادن به این پروژه مزخرف است. نزدیک انتخابات شدن زمان مناسبی برای ارائه و اتمام پروژه هایی است که حتی ممکن است 4 سال پیشرفتی نداشته اند تا این زمان افتتاح گردند.

بازار مسکن و به ویژه مسکن مهر نیازمند توجه مسئوالان دولتی است و امید است انتخابات دوازدهم بستر مناسبی را فراهم کند برای تغییر در همه ی سال های گذشته و دید اشتباه اکثر سال های گذشته به مسکن . با دید مناسب به مسکن و استفاده از مسکن در راستای محرومیت زدایی می توان دل مردم را بدست آورد و دل مردم را شاد کرد تا از موهبت الهی زندگی نهایت استفاده شده و همه مردم بتوانند با آسایش بیشتری زندگی کنند.

مهر نشینان همچنان منتظر تدبیر مسئولان برای بازار مسکن و به ویژه بازار مسکن مهر هستند تا سال 96 را با رویی خوش و خاطره ای دل انگیز به پایان برده و با نگاهی به سقف بالای سر خود شاکر خداوند و سپس دولت باشند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز