بازار مسکن و ماه رمضان

بازار مسکن و ماه رمضان

ماه رمضان هر ساله بر روی مسکن تاثیر گذار بوده است.

در کشوری همچون کشور ما یکی از پارامترهای موثر بر برخی از بازارها به خصوص بازار مسکن ،  مناسبت های مذهبی و ملی می باشد که تاثیر فراوانی دارند. با رسیدن به زمان هایی مانند ماه مبارک رمضان، ماه محرم الحرام و حتی اعیاد مذهبی عموما شاهد تغییراتی بر برخی از بازارها خواهیم بود که به دلیل افزایش و یا کاهش تقاضا صورت می گیرد. در ماه مبارک رمضان بعضی از کسب و کارها رونق بی حدوحصری را تجربه می کنند به طوری که بالاترین حجم از معاملاتشان در این ماه صورت می­گیرد اما در نقطه مقابل کسب و کارهایی هم هستند که با فرارسیدن ماه مبارک رمضان روزهای آرام و کم مبادله ای را پشت سرمی­گذارند.بر طبق روال سال های گذشته همواره ماه مبارک رمضان یکی از زمان هایی است که بازار خرید وفروش مسکن به طور مقطعی از رونق افتاده و با کاهش تقاضا روبه رو می شود، اما صاحبان بنگاه های املاک برای ماه مبارک رمضان امسال نظر دیگری دارند. آنها معتقدند ماه مبارک رمضان امسال که مصادف با اواخر فصل اول سال شده است فرصتی ویژه برای متقاضیان خرید مسکن می باشد.

املاک تهران

واسطه های قدیمی بازار مسکن عنوان می کنند که به علت کم شدن مقطعی حجم معاملات مسکن در ماه مبارک رمضان، فروشندگان مسکن راضی می شوند تا با تخفیف بیشتری ملک خود را به فروش برسانند و این موقعیت یک فرصت خوب برای متقاضیان مصرفی خرید آپارتمان است تا بتوانند مسکن مورد نظر خود را با قیمت مناسب تر خریداری کنند. به همین دلیل به افرادی که می خواهند مسکن خود را تغییر دهند و به دنبال سقف تازه ای برای آرامش خود می گردند و یا به دنبال رها شدن از شر اجاره نشینی و معضلات و متعلقات آن هستند، پیشنهاد می شود که کمی جدی تر به این فرصت پیش آمده فکر کنند تا شاید بتوانند یک خرید متناسب با نیاز خود و به طبع با قیمت مناسب را در ماه مبارک رمضان داشته باشند.

بازار مسکن

درحالی‌که در ماه پایانی اولین فصل از سال هستیم به دلیل حجم مناسبی از فایل‌های مربوط به آپارتمان‌های فروشی که از ابتدای امسال تاکنون به بازار مسکن عرضه‌شده است بسیار بعید است که با کمبود فایل فروش ملک در ماه مبارک رمضان امسال مواجه شویم و این موضوع نیز باعث می‌شود تا خریداران مسکن بیش‌ازپیش برای اقدام به خرید آپارتمان در این ماه راغب شوند چراکه وجود انتخاب‌های مختلف و گوناگون به خریداران مسکن کمک می‌کند تا بتوانند با مقایسه­ی ملک‌های مختلف و در نظر گرفتن حسن‌ها و عیب‌های هرکدام از آن‌ها درنهایت بتوانند مناسب‌ترین گزینه را برای خرید خود انتخاب نمایند. این شرایط بر قیمت فروش فروشندگان مسکن نیز بی‌تأثیر نخواهد بود. فعالان در صنعت مسکن نیز از این شرایط آگاه بوده و می‌دانند که اگر نتوانند آپارتمان‌های خود را با قیمت مناسب در اختیار خریداران قرار دهند به‌احتمال بسیار قوی آن خریداران بدون مسکن نخواهند ماند و افراد بسیاری هستند که حاضرند ملک خود را با قیمت کمتری به فروش برسانند تا بتوانند سرمایه راکد خود را به نقدینگی تبدیل کنند.

درمجموع می‌توان به این نتیجه رسید که با توجه به شرایط حاکم بر بازار مسکن افرادی که خواستار خرید مسکن هستند می‌توانند از فرصت به وجود آمده که به دلیل کاهش تقاضای مقطعی خریداران می‌باشد، بهترین استفاده رو ببرند چراکه در این مقطع زمانی قدرت چانه‌زنی برای خرید مسکن در مقابل فروشندگان افزایش می‌یابد. اما متقاضیان خرید آپارتمان اگر نیم‌نگاهی به‌ پیش‌بینی‌های کارشناسان بازار مسکن نیز داشته باشند متوجه خواهند شد که اگر فوریت در خرید خود ندارند نیازی به عجله در خرید در این زمان نیز وجود ندارد چراکه بر طبق آمارها میانگین قیمت واحدهای مسکونی در سال 1396 حتی در صورت  بروز نوسان از حد تورم عمومی بالاتر نخواهد رفت که البته این فقط یک پیش‌بینی است و نه بیشتر!

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز