بازار اجاره نوسازها در حال رکود

بازار اجاره نوسازها در حال رکود

موجران آپارتمان های نوساز ولوکس در مناطق شمالی تهران به خاطر عدم اقبال عمومی به اجاره , موجب  شده حضور آن ها در فصل پاییز هم در بازار املاک استجاری پر رنگ باشد.

در مهر ماه امسال میزان رشد کرایه مسکن اجاری در شهر تهران برابر با 9/5 درصد بوده که این میزان با نرخ تورم عمومی برابر است ولی نشان از تنظیم بازار املاک استیجاری است.

30

اما بررسی موتورهای جست‌وجوی معتبر ملکی نشان می‌دهد شمار آپارتمان‌های گران‌قیمت که با نرخ‌های سنگین رهن و اجاره طی یک ماه اخیر در بنگاه‌ها فایل شده‌اند، بسیار بیشتر از سایر آپارتمان‌ها است.

به این ترتیب تعداد فایل‌های آپارتمان نوساز واقع در مناطق گران‌قیمت یک، دو و سه نسبت به سایر مناطق بیشتر است.

به‌طور معمول با ورود به فصل پاییز تحرک در بازار اجاره تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند و به‌طور کلی از شمار فایل‌ها در سطوح قیمتی مختلف در بنگاه‌ها کاسته می‌شود، اما علت ازدیاد قابل توجه فایل‌های نوساز در بازار طی هفته‌های گذشته ناشی از این است که آپارتمان‌های مذکور به دلیل سطح قیمتی بالا حتی در فصل طلایی اجاره‌بها نیز با اقبال مستاجران روبه‌رو نشده‌اند.  به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، از این رو موجران آپارتمان‌های لوکس، نوساز و عمدتا بزرگ‌متراژ همچنان در بازار اجاره آپارتمان حضور پررنگی دارند و در جست‌وجوی مستاجر هستند.

مننبع:اقتصادآنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز