امید در بازار مسکن

امید در بازار مسکن

امید است دولت دوازدهم نگاه خاص تری به بازار مسکن داشته باشد.

انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به پایان رسید و رییس جمهور ایران حالا باید برای اقتصاد ایران و به ویژه برای بازار مسکن چاره ای بیاندیشد. بازار مسکن که در دولت یازدهم که حالا دولت قبل به حساب می آید وضعیت فاجعه باری را تجربه کرد و متاسفانه وزیر نسبتا جوان کابینه نتوانست خواسته های مردمی را در زمینه های مختلف برآورده کند. حالا امیدهایی هست حاکی از اینکه رییس جمهور منتخب با تغییر رویه در صدد بهبود بازار مسکن برآید.

املاک تهران

بازار مسکن در سال های پس از انقلاب و با تغییر سبک زندگی مردم و همچنین افزایش جمعیت ، همواره در نوسانات شدیدی بوده است. اما بیشترین مشکلات در زمینه مسکن در 3 سال و نیم گذشته و تنها کمی بعد از روی کارآمدن دولت یازدهم شدت گرفت. رکود مسکن یکی از مشکلاتی بود که متاسفانه در سال های اخیر کشور عزیزمان ایران دچار آن شده و به شدت تاثیر بدی در اقتصاد ایران گذاشته است.

به این علت که مسکن تقریبا در تمامی بخش های اقتصاد ایران نفوذ دارد ، ادعای خروج از رکود در بخش های مختلف اقتصادی به غیر از مسکن ادعای پوچی است و تنها می تواند از زبان فردی خارج شود که به شرایط کشور احاطه نداشته و یا قصد دارد دیگران را فریب دهد. تا زمانی که مسکن از رکود خارج نشده است ، تمامی بخش های اقتصاد ایران دچار رکود خواهد بود چرا که مشاغل زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم با این حوزه یعنی بازار مسکن در ازتباط هستند.

بازار مسکن

یکی از مشکلاتی که در دولت یازدهم به وفور دیده شد و امید می رود تا دولت دوازدهم این مشکل رابرطرف نماید ، قول های به اصطلاح سر خرمن بود. وعده و وعید های زیادی داده شد در زمینه بافت فرسوده ف مسکن جوانان ، مسکن مهر و یا حتی مسکن اجتماعی اما به هیچ کدام از این وعده ها جامه عمل پوشانیده نشد و همین موضوع باعث شد تا ارای آقای روحانی هرچند کمی افزایش داشته باشد اما به عنوان یکی از رییس جمهوران ایرانی که با درصد کمی از ارا به پاستور می رود شناخته شود.

دولت دوازدهم باید بتواند مشکلات اساسی دولت یازدهم را در طمینه مسکن برطرف کند و گمان می رود این کار با تغییر وزیر امکان پذیر باشد. تغییر وزرا در دولت دوم یک رییس جمهور کاری بسیار طبیعی و برای دمیدن روحی تازه به کالبد دولت است. امید است که این تغییر در سطح وزیر مستقیم مرتبط با بازار مسکن اتفاق بیوفتد تا شاهد اخبار بهتری باشیم.

باید دانست که دولت دوازدهم در هر صورت مجبور است که سالانه  میلیون شغل ایجاد کند و همچنین بالاجبار باید یارانه دهک های پایین را چند برابر نماید تا تحرکات مثبتی در اجتماع اتفاق بیوفتد. در واقع همه این وعده های انتخاباتی رقبای رییس جمهور  مر قانون را مورد اشاره قرار می دادند که حالا رییس جمهور منتخب نیز به آن اذعان دارد. یکی از این وعده ها ، مسکن مهر است. دولت در زمستان قول داد که مسکن مهر را تا پایان دولت یازدهم به اتمام می رساند اما وزیر محترم شهرسازی در فروردین ماه آب پاکی را بر روی دست مهر نشینان ریخته و قول دولت را زیر پا گذاشت. اما آنچه که مشخص است مسکن مهر تا پایان سال 96 به پایان خود نزدیک خواهد شد و به همین علت می توان امید فراوانی به اتمام هرچه سریعتر آن و اجرای قوی تر مسکن اجتماعی داشت.

امیدواریم دولت دوازدهم در دست تمامی مردم و کارشناسان قرار دهد تا مشکل بازار مسکن را به صورت کامل برطرف نموده تا دیگر شاهد مشکلاتی از این دست برای اقتصاد ایران نباشیم و شاهد رشد پر شتاب ایران اسلامی باشیم.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز