افت نرخ اوراق تسهیلات مسکن

افت نرخ اوراق تسهیلات مسکن

نرخ اوراق تسهیلات مسکن کاهش پیدا کرد

تسهیلات مسکن

نرخ اوراق تسهیلات مسکن  که در هفته گذشته با اندکی افزایش مواجه شده بود، دوباره  کاهش پیدا کرد و به مرز 70 هزار تومان رسید.

اوراق تسهیلات مسکن که از ابتدای شهریور ماه دچار نزول شده و به دلیل رکود حاکم در بخش مسکن و کاهش تقاضا در سراشیبی نزول قرار گرفته است، مجددا در هفته گذشته روند کاهشی به خود گرفت و در مرز 70 هزار تومان ایستاد.

قیمت این اوراق که در هفته گذشته و در سررسید های مختلف به 73 هزار تومان رسیده بود، در هفته گذشته مجددا افت کرد و به قیمت های کمتر از 70 هزار تومان بازگشت.

بررسی وضعیت اوراق "تسه" در فرابورس نشان می‌دهد که قیمت "تسه" اردیبهشت، تیر و مرداد 1394 که هفته گذشته در محدوده ی 73 هزار تومان معامله می شد، افت 3 هزار تومانی را تجربه کردو در محدوده ی 70 هزار تومانی قرار گرفت.

در این میان تسه های سال گذشته در قیمت های 69 هزار تومان معامله شدند به طوری که "تسه" اسفند از 72 هزار تومان به قیمت 70 هزار تومان رسید و تسه مهر، آبان و دی در محدوده ی 69 هزار تومان معامله شد.تسه مرداد و شهریور نیز از قیمت های بالای 72 هزار تومان به 69 هزار تومان رسید و تسه های فروردین، اردیبهشت و خرداد 93 نیز در محدوده ی 69 هزار تومان قرار گرفت.

ادامه‌دار شدن رکود حاکم در بازارها به خصوص بازار مسکن، افزایش پیدا نکردن وام مسکن و در کنار آن مطرح شدن موضوع اخذ مالیات از مسکن عواملی است که افت تقاضا و کاهش قیمت این اوراق را در روزهای اخیر رقم زده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، اوراق تسهیلات مسکن اوراقی است که متقاضیان استفاده از انواع تسهیلات مسکن باید در ازای هر 500 هزار تومان، یک برگه حق تقدم تسهیلات مسکن خریداری کرده و به بانک مسکن ارائه کنند، یعنی برای دریافت وام 45 میلیونی مسکن باید 90 ورقه حق تقدم تسهیلات با در نظر گرفتن قیمت 70 هزار تومانی به ملبغ شش میلیون و 300 هزار تومان خریداری شود.

املاک تهران

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز