استقبال از اوراق مسکن

استقبال از اوراق مسکن

یکی از اتفاقاتی که در چند هفته گذشته بخصوص در روز های اخیر شاهد آن بوده ایم ، افزایش استقبال از اوراق مسکن بوده ایم که بسیار جالب است. این موضوع از جوانب مختلفی قابل بررسی است و نباید به سادگی از آن گذشت. در واقع این یک فرصت طلایی برای افرادی است که قصد خرید آپارتمان دارند.

املاک تهران

آنچه که از پیش بینی صاحبنظران و کارشناسان حوزه مسکن بر می آید ، در تابستان سال جاری رونق در بازار مسکن به وجود می آید. البته این موضوع منوط به تغییرات احتمالی در دولت است که بعد از انتخابات اتفاق می افتد. کارشناسان معتقدند با تغییرات بنیادین در دولت دوازدهم ، حتی تغییر در شخص رییس جمهور که باعث تغییر در سیاست های انقباضی فعلی خواهد شد ، شاهد تغییر در روند بازار مسکن خواهیم بود.

اوراق مسکن

اگر روند پیش رونق بعد از انتخابات نیز ادامه داشته باشد ، احتمالا تابستان تقاضای مسکن بیشتر خواهد شد و در نتیجه می توانیم شاهد رشد حجم معاملات باشیم. در صورتی که افزایش حجم معاملات اتفاق بیوفتد ، شاهد افزایش تقاضا برای خرید اوراق مسکن خواهیم بود. در واقع خرید اوراق مسکن به این منظور صورت می گیرد که افراد علاقه دارند از وام بدون سپرده خرید مسکن استفاده نمایند که به این صورت قابل دسترسی خواهد بود.

اما احتمال هایی وجود که طرحی در ماه های اخیر به تصویب برسد که طبق آن وام هایی به صورت اوراق مسکن پرداخت شود. در صورتی که این طرح به تصویب برسد و اجرا شود ، بخشی از تسهیلات 110 میلیون تومانی که قرار است برای خرید مسکن گذارده شود ، بدون نیاز به خرید اوراق در اختیار فرد قرار می گیرد.

اگر این طرح به اجرا برسد به این علت که این نوع تسهیلات که بدون سپرده پرداخت می شود از جذابیت بسیار بالایی در بین مردم برخوردار است ، تقاضا برای خرید اوراق مسکن را افزایش خواهد داد. همچنین این روند باعث افزایش قیمت اوراق مسکن خواهد شد.

 اما یکی از موضوعات دیگری که باید مورد توجه گیرد که باعث افزایش استقبال از اوراق مسکن شده است ، کاهش منابع تسهیلات بدون سپرده در اواخر سال گذشته که ایجاد محدودیت در پرداخت ان نیز ایجاد شد باعث شده تا از اوراق مسکن استقبال ویژه ای به عمل آید.

آنچه که پیش بینی می شود این است که بر خلاف گذشته که تنها خریداران مسکن مشتری اوراق مسکن بودند ، حالا در سال جدید سازندگان املاک نیز از خریداران این نوع اوراق مسکن خواهند بود تا بتوانند بخشی از هزینه های خود را از این طریق تامین نمایند.

آنچه که مشخص است بعد از یک دوره طولانی رکود که در قبال سیاست های انقباضی دولت یازدهم ایجاد شده است ، در ماه های آینده شاهد این خواهیم بود که رکود مسکن پایان پذیرد. پایان یافتن رکود چند ساله در حوزه مسکن باعث خواهد شد تا بسیاری از بخش های کشور از رکود فزاینده خارج شود و دوباره مثل قبل کارخانه ها رونق بگیرد.

با توجه به اینکه مسکن یک صنعت مادر محسوب می شود ، بسیار از صنایع به آن وابسته هستند. از همین رو باید در نظر داشت که در سال های گذشته به علت رکود در حوزه مسکن بسیاری از این صنایع لطمات بسیار زیادی خورده اند و حتی کارخانجات آن ها تعطیل و کارگران اخراج گشته اند.

اما با توجه به اتفاقات پیش رو آن هم با شرایطی که اوراق مسکن و استقبال از آن رقم زده است ، شاهد رونق در بازار مسکن خواهیم بود و این رونق به سرعت باعث رونق سایر مشاغل مرتبط و حتی غیر مرتبط خواهد بود. امید است با تدبیر مردم و تصمیمات صحیح ، شاهد رونق در بازار مسکن باشیم.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز