احتمال افزایش قیمت مسکن تا آخر امسال

احتمال افزایش قیمت مسکن تا آخر امسال

آیا تا پایان سال جاری قیمت مسکن افزایش پیدا خواد کرد؟

قیمت مسکن

بنا بر اعتقاد کارشناسان حوزه مسکن  تا اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده سونامی در بخش مسکن رخ ‌می‌دهد و قیمت ها بالا میرود.

 در شرایطی که اقتصاد ایران در دو سال اخیر در رکود به سر می برد بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند 70 درصد اشتغال کشور زیرمجموعه صنعت ساختمان است و اگر اقدام اساسی برای این بخش انجام شود می توان به خروج اقتصاد از رکود امیدوار بود.

املاک تهران

به نقل از نامه نیوز، اما این در حالی است که کارشناسان حوزه مسکن معتقدند به محض اینکه از رکود خارج شویم قیمت مسکن به طور سرسام آور افزایش خواهد یافت. به اعتقاد کارشناسان اکنون بسیاری از متقاضیان توان ورود به بازار مسکن و تامین نیاز خود را ندارند اما به محض اینکه وضعیت اقتصادی تا حدودی بهبود یافته و این متقاضیان سعی کنند که منابع خود را برای تامین این کالای زیستی جمع آوری کنند، به متقاضی موثر تبدیل شده و وارد بازار می شوند.

به گفته کارشناسان در این شرایط با توجه به اینکه میزان تولید از تقاضا کمتر است قیمت ها به صورت سرسام آور افزایش خواهد یافت، به عبارت دیگر ورود و خروج این متقاضیان موثر است که رکود و رونق را رقم می زند.

این کارشناسان پیش بینی کرده اند تا اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده سونامی در بخش مسکن رخ ‌می‌دهد و قیمت ها افزایش خواهد یافت.

در این شرایط رییس اتحادیه مشاوران املاک وضعیت فعلی را زمان مناسبی برای خریداران واقعی مسکن دانسته و می گوید قیمت مسکن در عموم نقاط کشور به کف رسیده و تا پایان سال افزایش نخواهد یافت.

سرمایه گذاری مسکن در منطقه 22

حسام عقبایی با بیان اینکه قیمت مسکن تا پایان سال تغییری نخواهد کرد و در همین محدوده فعلی باقی خواهد ماند، تصریح کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی قرار داریم و با در نظر گرفتن سایر شرایط به نظر می رسد قیمت مسکن تا پایان سال از ثبات برخورداد خواهد بود و با افزایش روبه رو نمی شود.

وی درباره برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه قیمت مسکن کاهش نیافته و به رغم رکود حاکم بر بازار مسکن قیمت ها بالا است، تاکید کرد: به نظر من قیمت مسکن در عموم نقاط کشور به کف رسیده است.

به گفته او اکنون بهترین زمان خرید مسکن برای متقاضیان واقعی است که قصد تامین مسکن به عنوان سرپناه و کالای مصرفی را دارند.

همچنین احمدرضا سرحدی از کارشناسان بازار مسکن با بیان اینکه جنس رکود فعلی بخش مسکن با رکود سال های گذشته متفاوت است و به نظر نمی رسد پس از پایان دوره رکود شاهد افزایش قیمت ها باشیم، تاکید کرد: مسکن به تدریج از حالت سرمایه ای خارج می شود و اکنون بهترین زمان خرید برای متقاضیان واقعی است.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز