اجرای مسکن مهر در پردیس تهران بدون در نظر گرفتن زیر ساخت ها

اجرای مسکن مهر در پردیس تهران بدون در نظر گرفتن زیر ساخت ها

آیا میدانستید تهران هم جز فقیر ترین شهرهای ایران به حساب می آید

تهران

نماینده مردم تهران در شورای عالی استان‌ها، تهران را از جمله فقیرترین استان‌های کشور اعلام کرد و از استاندار و همچنین نمایندگان این استان در مجلس درخواست  کرد که در زمان تقسیم بودجه به حق و حقوق استان تهران توجه بیشتری کنند.

محمد قاندیلی در جریان برگزاری نوزدهمین اجلاس شورای عالی استان‌ها نسبت به بی‌توجهی استاندار و نمایندگان استان تهران درخصوص محل شورای عالی استان‌ها انتقاد کرد و افزود: متاسفانه شهرهای استان تهران با بیشترین مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند و این استان یکی از فقیرترین استان‌های کشور است. بیش از 55 درصد از مالیات کشور توسط استان تهران پرداخت می‌شود، ولی در زمان تقسیم بودجه کل کشور تنها 3.6 درصد به استان تهران اختصاص داده می‌شود. با این روند این سوال مطرح می‌شود که چرا استاندار تهران از حق شهروندان دفاع نمی‌کند که البته این گلایه‌مندی از نمایندگان استان تهران در مجلس شورای اسلامی نیز پابرجاست. چرا این عزیزان در زمان تقسیم بودجه حق و حقوق استان را از بودجه نمی‌گیرند؟

وی همچنین ضمن اشاره به بی‌توجهی در خصوص محل استقرار شورای عالی استان‌ها، افزود: آیا شأن و جایگاه شورای استان تهران این است که در یک واحد 80 متری اسکان داده شود؟ آیا قانونگذار در اختیار قرار دادن تجهیزات شورای عالی استان را از وظایف استاندار قرار نداده است؟ اجرای "مسکن مهر" در پردیس بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌ها نماینده مردم استان تهران در شورای عالی استان‌ها به اجرای مسکن مهر در پردیس انتقاد کرد و گفت: این طرح بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های آموزشی، امنیتی، بهداشتی و فرهنگی اجرا شده و در آینده نزدیک نیز یکی از بزرگ‌ترین معضلات در این شهرستان اجرای این همین طرح خواهد بود.

وی ادامه داد: تعطیلی ماهنامه شوراها، تعطیلی برنامه تلویزیونی مردم و شورا، تعلیق خبرگزاری شهرایران، تعطیلی دفتر دبیرخانه ادوار شورای عالی استان‌ها، توقف فرآیند تسریع زنجیره اتوماسیون اداری از شورای اسلامی استان‌ها به شورای اسلامی شهرستان‌ها و بخش‌ها، عدم توجه به هزینه بودجه، ذخیره و تقویت زیرساخت‌های استان‌ها همگی از جمله موارد تضعیف کننده جایگاه شوراها محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: در دومین سال انتخابات هیات رئیسه شورای عالی استان‌ها، همگان شاهد وعده‌هایی بودیم که اکنون بعد از گذشت تقریبا هشت ماه از آن تاریخ بدون هرگونه قضاوتی ذهن شما نمایندگان را فقط به این سوالات درخصوص وعده‌های مطرح شده در روز انتخابات معطوف می‌دارم. متعاقب آنچه وعده داده شده آیا شأن شورای عالی استان‌ها به شأن مورد نظر رسیده است؟ آیا در نظام شورایی کشور تحول اساسی ایجاد شده است؟ آیا تاکنون دست وزیری گرفته شده و به استان‌ها برده شده است؟ آیا جلسات هیات رئیسه دو روز در هفته برگزار شده است؟ آیا در سالگرد شوراها افرادی از دولت پشت صف ایستاده بودند تا با شورا جلسه بگذارند؟ آیا از تمام ظرفیت دولت برای تقویت شوراها بهره‌گیری شده است؟

قاندیلی در ادامه خطاب به ریاست شورای عالی استان‌ها گفت: مطابق آنچه وعده داده شده آیا بعد از گذشت شش ماه طی جلسه‌ای علنی، خود را در محک رای‌گیری نمایندگان شورای عالی استان‌ها قرار داده‌اید؟ و آیا جلسه تنظیمی شب انتخابات با رئیس سازمان برنامه و بودجه منتج به اخذ اعتبارات مازاد و چشمگیر برای شورای عالی استان‌ها شده است؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی تاکید کرد: بنده به عنوان نماینده استان تهران در شورای عالی استان‌ها بزرگ‌ترین معضل و مشکل شهرستان پردیس را اجرای مسکن مهر در این شهرستان می‌دانم که بدون در نظر گرفتن زیرساخت‌های لازم اقدام به ساخت بیش از 130 هزار واحد مسکونی در این شهرستان کردند و در آینده نزدیک نیز مشکلات بسیاری برای شهروندان در این منطقه به وجود خواهد آمد.

املاک تهران

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز