اجاره بها در گرماگرم بازار تابستان

اجاره بها در گرماگرم بازار تابستان

در این جستار به میزان اجاره بها املاک و سازمان دهی ان در طی دوره های مختلف می پردازیم.

دراین بین مجلس و املاک برای اینکه قانونی را برای سازماندهی اجاره بتوانند تنظیم کنند، به تشکیل مثلث دولت پرداختند. در حال حاضر با توجه به اشفتگی هایی که در بازار مسکن برای اجاره املاک وجود دارد، باید از طرف دولت و مجلس و مشاوران املاک، کارهای گروهی را، در زمینه اجاره بها، انجام بدهند.

املاک تهران

طبق گزارش برخی از محققین در حوزه ی اجاره بها باید بیان کرد که:تنها علتی که باعث متوقف کردن ساخت و ساز املاک می گردد ،رکود حاکم بر بازار مسکن است. زمانی که پولی در اختیار سازندگان ملک نباشد و روند ساخت و ساز کند، و یا شاید هم اصلا پیش نرود،باید گفت که در بازار مسکن به رکورد برخورد کرده ایم. با وجود رکود در بخش مسکن، معملات نیز دچار وقفه خواهند شد .در این بین دولت و مجلس اگر بخواهند به بازار مسکن رونق ببخشند ،کارهایی را بایستی انجام دهند.

اجاره بها

این کار مهمی که دولت و مجلس بایستی انجام بدهند ،ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم اقشار جامعه است .زمانی که مردم شغلی را داشته باشند ،درامد کسب میکنند. و اقشار جامعه این درامد کسب شده را میتوانند در بخش مسکن پس انداز کنند. پس در اینجا نتیجه می گیریم که ،ایجاد اشتغال و کسب درامد در رونق بازار مسکن، رابطه مستقیم وجود دارد.

اگر بخواهیم راجع به کاهش مبلغ اجاره بها صحبت کنیم به دو نکته اساسی برمی خوریم:اولین نکته درباره مبلغ اجاره بها و رکود حاکم بر بازار مسکن ،و دومین نکته در رابطه با کاهش قدرت خرید مردم می باشد . از طرفی هم میزان مبلغ اجاره بها برای اقشار جامعه ،هیچ قاعده و قانون خاصی ندارد. این مبلغ اجاره به بیشتر بر اساس، سلیقه شخصی معاملات املاک تعیین می گردد . این میزان مبلغ اجاره بها بایستی ثابت واز طرف ،تشکیل مثلث دولت که در بالا ذکر شد مشخص گردد.

زمانی که مبلغ اجاره بها درست تشخیص داده نمی شود ،مشکلات بسیار زیادی را برای افرادی که مستاجر هستند ایجاد می کند. امید به ان است که با ایجاد تشکیل مثلث دولت، بازار مسکن و میزان اجاره بها کنترل شده و طبق خواسته و نیاز مستاجر باشد .تا هم اینکه رکود کمتر شود و هم نیاز مستاجر رفع گردد.

اگر رکود رفع گردد ،و مردم قدرت خرید و اجاره املاک را پیدا کنند ، یا اینکه نسبت به قبل راحت تر بتوانند به هدفشان برسند،جامعه شاهد رشد ساخت و ساز ها شده و قیمت اجاره بها هم از طرفی کاهش پیدا کرده است. اگر هم بخواهد اجاره بها افزایش پیدا کند، حقوق افراد جامعه هم از طرف دیگر بیشتر شده،و بین این دو موضوع بالانس ایجاد میگردد.

زمانی که بالانس ایجاد شد ساخت و ساز رونق پیدا میکند و کم کم رکود در بازار مسکن از بین می رود و نیاز اقشار جامعه هم رفع میگردد. از طرفی هم مشاوران املاک مسکن یک سری اطلاعات دقیق درباره مسکن در اختیار دارند.که می توان از اطلاعات مشاوران املاک مسکن در این باره کمک گرفت.

اگر از همکاری مشاوران املاک مسکن با دستگاه های اجرایی در این امر مهم استفاده کنیم ،دو امر بسیار مهم رخ می دهد :اولین نکته میزان مبلغ اجاره بها را تنظیم کرده و دومین نکته هم از اشفتگی بازار مسکن در زمان حال کاسته می گردد.

برخی از افراد کمیسیون عمران که در مجلس همکاری می کنند بر این باور هستند که :اگر بخواهیم میزان مبالغ بالای اجاره بها و رشد یک باره ان را کنترل کنیم باید در فصولی که نقل وانتقال انجام می گیرد ، ان فصول را جدی بگیریم . یکی از برنامه های مهم در دولت یازدهم که با وزیر راه و شهر سازی دارد،ایجاد سازماندهی بازار اجاره املاک و دو ساله کردن قراردادهای اجاره می باشد.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز