آیا مسکن مهر بدون مشکل می شود؟

اتمام حدود 90 درصد پروژه های مسکن مهر در شهرهای جدید

%d8%ae%d8%a8%d8%b1-%d8%af%d9%88%d9%85

در جلسه ای که با مدیران عامل شرکت عمران شهرهای جدید برگزار شد طبق نظر محسن نریمان به علت اینکه شهر های جدید برای کم شدن جمعیت در کلان شهرها ایجاد شده باید مورد توسعه وپیشرفت قرار بگیرد.

 

 دومین نشست مدیران عامل شرکت عمران شهرهای جدید با حضور محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، محمود میریان، حبیب‌اله طاهرخانی، حسین ایمانی جاجرمی و حسن روانفر اعضای هیئت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید و مدیران عامل شهرهای جدید کشور برگزار شد.

در این نشست مباحثی از جمله ارائه گزارش عملکرد مدیران عامل شهرهای جدید، تحقق درآمد، سرمایه‌گذاری و مشارکت، شهرسازی و مسکن مهر، فنی و اجرایی و خدمات فرهنگی و اجتماعی به عنوان محورهای اصلی بحث و گفتگو اعلام شدند.

محسن نریمان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، طی سخنرانی در این نشست ضمن ابراز امیدواری در خصوص به نتیجه رساندن وضعیت سایت‌های مسکن مهر در تمامی شهرهای جدید کشور گفت: همان‌گونه که تا کنون نزدیک به 90 درصد از واحدهای مسکن مهر در این شهرها را به پایان رساندیم قطعا می‌توانیم به زودی تمامی پروژه‌ها را تکمیل و در شرایطی مطلوب به متقاضیان تحویل دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص افزود: باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در برخی موارد تنها یک بی‌سلیقگی و شلختگی در اجرای پروژه‌ها تمامی اقدامات مثبت یک شرکت را زیر سؤال می‌برد به همین دلیل باید در اجرای تمامی بخش‌های اجرایی هرچند کوچک و کم‌هزینه نهایت دقت را به کار بریم.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با بیان این مطلب که برخی مشکلات در حوزه مسکن مهر در حیطه مسئولیت‌های وزارت راه و شهرسازی نیست گفت: جدای از این مشکلات، برای رفع مسائلی که تحت وظایف ما بوده و وزارت راه و شهرسازی باید آن‌ها را انجام دهد، باید نهایت تلاش و دقت خود را به کار گیریم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براین نکته که در پیشبرد پروژه‌های مسکن مهر باید از فکر و ایده‌ای منسجم و متمرکز در سیستم مدیریتی برخوردار باشیم گفت: پروژه‌هایی که تنها بخش ناچیزی از تکمیل آن‌ها باقی‌مانده است باید در اولویت قرار گرفته و هرچه زودتر به پایان برسند، این واحدها قطعا با تلاشی اندک در اختیار متقاضیان قرار خواهند گرفت.

وی در این‌باره اضافه کرد: بدون شک ما همه تلاش خود را به کار گرفته و در این راه از همه منابع داخلی خود استفاده می‌کنیم تا هرچه زودتر این پروژه‌ها را به سرانجام برسانیم.

نریمان با تأکید براینکه اگر سایر دستگاه‌های متولی همکاری خود با شرکت عمران شهرهای جدید را داشته باشند قطعا مشکلات پردیس نیز رفع خواهد شد گفت: با وجود اینکه برای ساخت واحدهای شهر جدید پردیس مشکلات زیادی از جمله تأمین آب، منابع ذخایر آب، شکافتن کوه، دیوار حائل و ... را داریم ولی بدون شک با همکاری به موقع دستگاه‌ها می‌توانیم این پروژه سنگین را تمام کرده و مشکلاتش را رفع کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه افزود: طبق گزارش ارائه شده در کمیسیون اصل 90 همه دستگاه‌های متولی باید در اجرای پروژه مسکن مهر به یاری وزارت راه و شهرسازی بیایند و تسهیلات 30 میلیون تومانی به 40 میلیون تومان تغییر یابد، ما با برخورداری از این دوعامل کمک‌رسان و همچنین منابع داخلی خود قطعا می‌توانیم سرانجامی خوش را در شهر جدید پردیس شاهد باشیم.

نریمان در پایان اعلام کرد که گزارش کمیسیون اصل 90 به روشنی نشان‌دهنده مشکلات موجود در حوزه مسکن مهر بوده و راهکارهای خوبی را در این حوزه ارائه کرده است. ما خوشبختانه در این بخش با وجود مشکلات از آمار بسیار خوبی برخوردار هستیم که افتتاح 64 مدرسه از جمله آن به شمار می‌رود. این درحالی است که در دولت قبل تنها 9 مدرسه افتتاح و در اختیار سایت‌های مسکن مهر قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه خاطرنشان کرد: شهرهای جدید باید در طرح‌های جامع کلانشهرها دیده شده و در محور توسعه قرار گیرند چراکه این شهرها به عنوان فضایی برای سرریز جمعیت از این شهرها ایجادشدند.

این مقام مسئول با تأکید براینکه در کشورهای دیگر شهرهای جدید تنها دارای جمعیتی 50 تا 100 هزار نفر هستند گفت: این درحالی است که شهرهای ما جمعیتی بسیار بالاتر دارند که در مقایسه با سایر کشورها بسیار قابل توجه است

منبع:اقتصادآنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز