آموزش فایل یابی در مشاور املاک

آموزش فایل یابی در مشاور املاک

در این مقاله خواهید خواند:

فایل یابی مشاور املاک

نقطه قوت یک مشاور حرفه ای در ابتدا داشتن فایل مناسب است و شاید این سوال در ذهن شما پیش بیاید که فایل خوب را از کجا پیدا کنیم.

امروزه شغل املاک تغییرات زیادی با گذشته دارد در زمان های قبل مشتریان فایل های خود را به مشاورین املاک سپرده و اختیار فروش و یا اجاره ملک را بر عهده املاک می گذاشتند و درجه کیفی یک املاک بر اساس میزان فایل ها و مشتریان حضوری سنجیده می شد و هر مشاور املاکی که از قدمت بیشتری برخوردار بود و اعتبار بیشتری داشت مسلما دارای فایل بیشتری بود.

اما در زمان کنونی شیوه های کاری عوض شده است و مسائل زیادی روی شغل املاک تاثیر گذاشته است اولا تعداد مشاورین املاک بسیار زیاد شده است بطوریکه در گذشته در یک محل یک مشاور املاک وجود داشت و مشتریان به ناچار برای معاملات خود می بایست به همان مشاور املاک مراجعه می کردند اما اکنون مشتریان قدرت انتخاب های زیادی دارند چرا که امروزه در یک خیابان چندین املاک است و مشتریان مجبور به مراجعه به یک املاک نیستند.

دوما با وارد شدن شغل املاک در فضای مجازی ، تمایل مشتریان جهت مراجعه حضوری کمتر شده و زندگی ماشینی امروزه در شغل ما تاثیرات زیادی گذاشته است. اگر بخواهیم مثال بزنیم دلایل زیادی در این مورد وجود دارد پس یک مشاور حرفه ای برای یافتن فایل میبایست روشهای مختلفی را بکار ببندد تا فایلینگ قوی داشته و خود را از دیگران متمایز کند.

آموزش فایل یابی در مشاور املاک

روش های فایل یابی در مسکن

روش هایی که باعث می شود مشاورین حرفه ای فایلینگ قوی داشته باشند عبارت است از:

  • تجربه کاری
  • استفاده از آگهی ها و اطلاعیه ها
  • استفاده از تماس ها
  • سازندگان
  • نگهبانان
  • فایل یاب
  • احیای فایل ها

حال یک به یک بررسی خواهیم کرد

تجربه کاری مشاور املاک

یکی از مهم ترین توصیه ها به مشاورین این موضوع است که اگر تازه کار هستید در انتخاب املاک محل فعالیت خود بسیار دقت کنید.در آموزش های بعدی حتما خواهیم گفت که یک مشاور املاک خوب میبایست چه ویژگی هایی داشته باشد. اما اگر مشاوری با سابقه هستید تحت هیچ عنوان املاک خود را عوض نکنید چرا که بهترین مکان برای فعالیت شما املاکی است که در آن سالها کسب تجربه کرده اید و به‌ نوعی اعتبار پیدا کرده اید. مهم ترین منبع فایل یک مشاور تجربه اوست به طوری که شما بعد از چندین سال کار حرفه ای در مشاور املاک با استفاده از مشتریان خود بدون زحمت فایل ها و مشتریانی به شما داده می‌شود که این فایل ها شخصی و فقط متعلق به شماست‌. بعد از مدتی چنانچه اصول حرفه ای مشاوره را درست انجام داده باشید فایل و مشتری به راحتی در اختیار شما قرار میگیرد و شما فقط اقدام به وصل آن میکنید. پس تا می توانید کسب اعتبار کنید و از خود در ذهن مشتریانتان خاطرات مثبت درج کنید و به این‌ باور برسید که هیچ ابزاری به اندازه تجربه کاری شما بستر موفقیت را برایتان فراهم نخواهد کرد. یکی از چهل کلید موفقیت در هر کاری همین است.

آموزش فایل یابی در مشاور املاک

استفاده از اطلاعیه ها و آگهی های املاک

سعی کنید همیشه تبلیغات را در اولویت کاری خود قرار دهید و خود را بعنوان یک مشاور فعال در منطقه معرفی کنید. لازم نیست برای این کار از تبلیغات پرهزینه استفاده نمایید شما میتوانید با استفاده از تراکت های ارزان و پخش ان در محدوده کاری خود نام خود را در ذهن مشتریان درج کنید. استفاده از تبلیغات مجازی را از دست ندهید از هر فرصتی برای تبلیغ استفاده کنید. بسیاری از سایت ها و نرم افزار ها بصورت رایگان تبلیغات را ارائه میدهند . از تمامی آنها استفاده کنید اگهی در فضای مجازی برای شما هیچ ضرری نخواهد داشت. پیشنهاد ما به شما اینست که حتی اگر برای آگهی های مجازی هزینه دریافت کردند این هزینه را بپردازید . لیستی از مشتریان خود تهیه کرده و با استفاده از سامانه های پیامکی درمناسبت های مختلف به آنها پیامک بفرستید. بزودی حسرت خواهید خورد که چرا زودتر این اعمال را انجام ندادید

آموزش فایل یابی در مشاور املاک

استفاده از تماس ها

باهوش باشید !!!

بسیاری از تماس هایی که با شما گرفته می شود از جانب اشخاصی است که خود فروشنده و یا موجر هستند و قصد معین کردن قیمت ملک خود را دارند. شما می توانید با سوالی ساده به این موضوع پی ببرید. به عنوان مثال از شخصی که برای خرید یا اجاره با شما تماس می گیرد سوال کنید که آیا برای خرید ملک جدید می بایست ملکی را بفروشند یا پولشان نقد است یا در اجاره افرادی هستند که خودشان صاحب خانه یک خوابه هستند و قصد دارند ملک خود را اجاره داده و ملک بزرگتری اجاره کنند ، این موضوع را صادقانه سوال کنید و اگر پاسخشان مثبت بود بلافاصله پیشنهاد دهید که حاضر هستید ملکشان را به رایگان کارشناسی کنید . بعد از کارشناسی توضیح دهید که اگر ملکشان را به مشاور دیگری نسپارند ، شما می توانید سریع تر اقدام به فروش یا اجاره ملکشان کنید و از طرف دیگر اگر ملکشان در چندین املاک فایل شده و به یک مشتری معرفی گردد ، در ذهن مشتری تاثیر بدی خواهد داشت. خواهید دید که اکثرا مالکین از این موضوع استقبال می کنند و این روش نیز می تواند منبع فایل خوبی برایتان باشد. این هوش شماست که آینده شما را رقم خواهد زد.

آموزش فایل یابی در مشاور املاک

سازندگان مسکن

تعامل یک مشاور حرفه ای با سازندگان می بایست بسیار قوی باشد. همواره لیستی از سازندگان تهیه کنید و به طور مداوم سعی نمایید با آنها در تماس باشید و از هر روشی چه به صورت تماس یا پیامک خود را در ذهن آنها درج کنید. یک دندان پزشک از افرادی درامد کسب میکنند که دندان های خراب داشته باشد و اشخاصی که دندان سالم دارند دلیلی برای مراجعه به دندان پزشک ندارند. سازنده ها در املاک مانند اشخاصی هستند که دندان خراب دارند و به دندان پزشک مراجعه میکنند. سازندگان همواره مشتریان ثابت شما هستند و شما می بایست روابط خود را با آنها قوی کنید. حتی با کمترین هزینه می توانید از فضای مجازی استفاده کرده و برای سازندگان متنی را ارسال کنید که چنانچه فایلی برای فروش دارند برای شما ارسال کنند این خود منبع بسیار قوی فایل برای یک مشاور است

آموزش فایل یابی در مشاور املاک

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (52 رای)