معرفی 5 تا از برترین ساختمان های جهان

دسته بندی ها: اموزشی

معرفی 5 تا از برترین ساختمان های جهان

5 معماری زیبا در جهان که می تواند بسیار ایده دهنده باشد

 

ساختمان های معروف جهان هر ساله میلیون ها بازدید کننده را جذب می کنند. گردشگران جهان  برای بازدید از معماری باور نکردنی، تاریخ شگفت انگیز و فرهنگ های مهم که با بهترین ساختمان ها در مکان های مناسب وجود دارند،؛ جذب این سازه ها می شوند.

معروف ترین ساختمان های جهان همیشه منبعی الهام بخشید برای خلاقیت در سراسر جهان هستند. معماری یک ساختمان می تواند بسیار شبیه یک عکس باشد که به ما از لحظات خاصی در زمان را می گوید.

با مطالعه در ساختمان، ما می توانیم خیلی چیزها را درباره شیوه زندگی و فرهنگ آن دوره، یاد بگیریم. اما بر خلاف یک عکس، ساختمان ها پس از اتمام ساخت و ساز می توانند تغییر کنند. آنها در کنار مردم هستند و انسشن ها در داخل آنها زندگی می کنند و به عنوان بخشی از جامعه، طراحی داخلی و بیرونی آنها دارای تغییراتی تفکر شده هستند.

سایش و پیری معمولی نیاز به نوسازی دارد و سلیقه های متغیر جامعه تاثیر خاص خود را بر طراحی و عملکرد یک ساختمان خواهند داشت. ما برخی از بهترین ساختمان های معروف در سراسر جهان را انتخاب کردیم تا بتوانید از آنها ایده بگیرید و استفاده کنید.

امیدواریم این لیست، بتواند برای شما مفید باشد.

 

1- کلیسای برزیل

کلیسای برزیل

این زیبایی منحصر به فرد همانطور که در داخل آن نیر به چشم می خورد با ساختاری شیشه ای رنگارنگ و تاج مانند است. این ساختمان زیبا، بین سالهای 1958-1970 توسط اسکار نیمییره و لوسیو کاستا که به عنوان معمارانی کمونیست شناخته می شدند، ساخته شد. آنها روند طراحی مکعبی را که توسط هم دوره های خود مورد توجه قرار گرفته بودند رد کردند و عظمت این ساختمان منحنی شکل را جشن گرفتند.

 

2- سالن کنسرت هارپ، ریکیاویک

سالن کنسرت هارپا

سالن کنسرت هارپ شامل یک چارچوب فولادی است که با پانل های شیشه ای هندسی به رنگ های مختلف ساخته شده است. اثر کالیودوسکوپ، پوسته بلوری رنگ نور و رنگی است که هنگام ورود به ساختمان با احساس شما بازی ، می کند. این سازه شبیه به یک مجسمه نورانی است، نشسته روی ساحل که با آسمان و دریا ارتباط دارد.

 

3- معبد لوتوس، دهلی نو

معبد لوتوس

معبد لوتوس، عبادتگاهی بهائی در دهلی نو است که شامل 27 سازه شبیه به گلبرگ گل لوتوس است که در یک سالن مرکزی، در حدود 40 متر ارتفاع باز میشوند. در این ساختمان دارای 9 درب است و می تواند 2400 نفر را در خود جای دهد. این سازه زیبا از نوعی سنگ مرمرکه در یونان وجود دارد ساخته شده است. از زمان اتمام آن در سال 1986، یکی از پرطرفدارترین ساختمانهای دنیا بوده است که بیش از 100 میلیون نفر را جذب خود کرده است.

 

4- کلیسای جامع کلن، کلن

کلیسای کلن

کلیسای جامع کلمبیا، دارای پنج جزیره باستانی گوتیک است که ساخت آن در سال 1248 آغاز شد و در سال 1473 پایان یافت. این کلیسا در شهر به عنوان یک شاهکار گوتیک شناخته شده است و بسیاری از آثار هنری و همچنین مقبره سه پادشاه را در خود جای داده است.

 

5- آبشار پانسیلوالیا

آبشار پانسلوانیا

این ساختمان طراحی شده توسط معمار معروف آمریکایی فرانک لویید رایت در سال 1934، احتمالا معروف ترین معبد خصوصی در جهان می باشد. اما چرا؟ خوب، طراحی منحصر به فرد آن را شبیه به یک با خانه بیش از یک آبشار 30 فوتی،بدون زمین جامد در زیر آن درآورده است. این سازه پس از اتمام ساخت، فورا معروف شد و در حال حاضر یک نشانه تاریخی طبیعی است.

 

ساختمان های زیبای بسیار دیگری در جهان وجود دارند که برای یک دیزاین و معماری منحصر به فرد می توان از آنها ایده گرفت. بی شک ظاهر یک ساختمان، بزرگترین عامل جذب آن خواهد بود.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زیباترین ساختمان های منطقه 22، بر روی لینک مشاورین املاک منطقه 22 کلیک نمایید.

 

ترجمه شده توسط نویسنده از  yon.ir/DyFKo با دخل و تصرف

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (10 رای)