قیمت تمام شده مسکن ملی در سال 1401 | شرایط و نحوه دریافت مسکن ملی سال 1401

قیمت تمام شده مسکن ملی در سال 1401 | شرایط و نحوه دریافت مسکن ملی سال 1401

قیمت تمام شده مسکن ملی در سال 1401 | شرایط و نحوه دریافت مسکن ملی سال 1401


 

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با تکذیب آورده اولیه ۱۵۰ میلیون تومانی متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن، گفت: طبق جدولی که برای طرح مسکن ملی در سایت منتشر شده است، متقاضیان در مرحله اول تنها ۳۰ درصد کل بهای تمام شده را پرداخت می‌کنند و در مراحل بعدی مطابق با پیشرفت واحد‌های مسکونی آورده‌های خود را پرداخت می‌کنند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه آورده متقاضیان برای واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن در شهر‌های مختلف ۳۰  تا ۴۰ میلیون تومان است، گفت: در صورتی که پروژه‌های طرح اقدام ملی مسکن ۹۹ ساله باشد و متقاضیان به صورت گروهی واحد‌های خود را تحویل بگیرند، قیمت تمام شده ساخت واحد‌ها بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.

واریز اقساط خریداران مسکن ملی به چه صورت است؟

محمودزاده افزود: در صورتی که متقاضیان به صورت گروهی و پلاک به پلاک در قالب گروه‌های زیر ۱۰ نفر واحد‌های خود را بسازند، ممکن است آورده متقاضیان زیر ۱۰۰ میلیون تومان تمام شود. متقاضیان برای این پروژه‌های ۹۹ ساله ۱۰۰ میلیون آورده باید داشته باشند و ۱۰۰ میلیون تومان هم تسهیلات دریافت می‌کنند.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در ابتدا متقاضیان ۳۰ میلیون تومان به حساب واریز می‌کنند و مابه‌ التفاوت قیمت تمام شده را طی جدولی در مراحل مختلف مطابق با پیشرفت واحد‌ها واریز می‌کنند.

محمودزاده درباره قیمت واحد‌های مسکونی طرح اقدام ملی مسکن برای استان تهران هم گفت: آپارتمان‌هایی که ۳ یا ۴ طبقه ساخته می‌شوند متری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تمام می‌شود. به این مفهوم که اگر فردی واحد ۱۰۰ متری را انتخاب کرده باشد قیمت تمام شده ساخت این واحد با دریافت تسهیلات ۲۵۰ میلیون تومان برای آن تمام می‌شود.

او افزود: تمامی واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دارند که متقاضیان مطابق با نیاز خود این تسهیلات را دریافت می‌کند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: برای یک واحد ۱۰۰ متری در استان تهران ممکن است کل آورده متقاضیان تنها ۱۵۰ میلیون تومان باشد.

 

اختصاص زمین رایگان برای ساخت واحد‌های ۹۹ ساله طرح مسکن ملی


محمودزاده درباره قیمت زمین‌های واحد‌های طرح اقدام ملی مسکن هم گفت: اگر اراضی ۹۹ ساله باشد که این زمین‌ها رایگان و یا با قیمت بسیار پایین برای متقاضیان تمام می‌شود، ولی اگر در قالب طرح‌های ۹۹ ساله نباشد متقاضیان پس از ۲ سال استراحت و تحویل گرفتن واحد‌های خود اقساط این اراضی را پرداخت می‌کنند که قیمت آن به نرخ امروز است، اما اقساط آن به صورت طولانی مدت در نظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه در شهر‌های استان تهران در طرح اقدام ملی مسکن میانگین یک متر  مکعب زمین بین ۳ و نیم تا ۴ میلیون تومان است گفت: برای  آپارتمان‌های پر تراکمی که مساحتی حدود ۳۸ تا ۴۳ متر دارند قیمت زمین حدود ۱۲۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود که متقاضیان این مبلغ را می‌توانند در اقساط ۱۲ ساله پرداخت کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: تمامی این مبالغ به صورت علی‌الحساب است و با نرخ‌های همان دوره از متقاضیان دریافت می‌شود.
محمودزاده با اشاره به اینکه برای استان تهران ۷۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی مسکن در نظر  گرفته  شده است، گفت: در ۳۰ آذر ماه ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران آغاز شد که در این دوره تمامی  واحد‌ها در شهر‌های پردیس و پرند در همان ساعات ابتدایی پر شد.

او یادآور شد: ما در طرح اقدام ملی مسکن برای استان تهران از تمامی ظرفیت‌های خود با وجود مشکلاتی که وجود داشت استفاده کردیم و ممکن است در مرحله دوم برای پردیس، پرند و هشتگرد ظرفیت‌های کمتری در نظر گرفته شود یا اصلا ظرفیتی در نظر گرفته نشود، اما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا پایان سال بتوانیم برای استان تهران ظرفیت‌سازی کنیم.

گفتنی است طرح اقدام ملی مسکن به عنوان بزرگترین و مهمترین  طرح مسکنی در دولت دوازدهم از پایان سال گذشته کلید خورد و ثبت‌نام متقاضیان برای ۴۰۰ هزار واحد مسکونی که در نظر گرفته شده بود از ۲۱ آبان ماه آغاز و  تا ۳۰ آذر ادامه داشت در مرحله اول طرح اقدام ملی مسکن ۲۶۰ هزار نفر در ۵۳۸ شهر  ثبت‌نام کردند که ۲۰ هزار نفر از آن‌ها در بافت‌های فرسوده و ۲۴۰ هزار نفر از آن‌ها در سایر بخش‌ها و شهر‌های  جدید ثبت‌نام کردند.
طبق گفته وزیر راه و شهرسازی پس از پالایش و راستی آزمایی شرایط متقاضیان مجدد مرحله دوم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن آغاز می‌شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی راستی آزمایی شرایط متقاضیان حدود یک تا ۲ ماه به طول می‌انجامد و در این دوره بسیاری از متقاضیان به دلیل نداشتن شرایط لازم حذف خواهند شد که همین موضوع باعث ایجاد ظرفیت‌های جدید در شهر‌های مختلف خواهد شد.

شرایطی که متقاضیان در این دوره برای ثبت نام باید داشته باشند از ابتدای انقلاب تاکنون هیچ تسهیلات دولتی از جمله دریافت زمین، ملک و یا تسهیلات خرید مسکن دریافت نکرده باشند و سابقه ۵ سال سکونت در شهر انتخاب  شده را داشته باشند و متقاضیان باید متأهل، سرپرست خانوار و بانوان باید بالای ۳۵ سال را داشته باشند.
همچنین متقاضیان باید فرم “ج” آن‌ها سبز باشد که طبق ارزیابی‌های صورت گرفته در مرحله اول  بیش از ۴۰ درصد از ثبت‌نام کنندگان به دلیل آنکه فرم جیم آن‌ها قرمز بوده  از همان اول حذف شده‌اند.

همچنین متراژ واحد‌هایی که برای طرح اقدام ملی مسکن در نظر گرفته شده به صورت میانگین ۷۵ تا ۱۰۰ متر است که کمترین آن حدود ۶۵ متر یک خوابه و بیشترین آن حدود ۱۰۰ متر در نظر گرفته شده است.


شهرهای جدید ثبت نام مسکن ملی در سال 1400 :   تاریخ جدید ثبت نام مسکن ملی,ثبت نام مسکن ملی با موبایل,سایت ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰,مرحله چهارم ثبت نام مسکن ملی,مرحله هفتم ثبت نام مسکن ملی,ثبت نام مسکن ملی با موبایل سال ۱۴۰۰,شهرهای ثبت نام مسکن ملی,مدارک لازم برای ثبت نام مسکن ملی


  •  ثبت نام خانه اولی ها ۱۴۰۰

  • پیگیری ثبت نام مسکن ملی

  • سایت مسکن ملی

  • فرم ثبت نام وام مسکن

  • تاریخ جدید ثبت نام مسکن ملی

  • ثبت نام مسکن ملی با موبایل

  • ثبت نام جدید مسکن ملی

  • مدارک لازم برای ثبت نام مسکن ملی

 

 

 اسامی شهرهای دارای امکان ثبت نام طرح ملی مسکن اعلام شد.

املاک صدف  :    از  ساعت ۱۲ چهارشنبه ۱۹ خرداد نیز پنجمین مرحله آن آغاز شد که در روز سه شنبه نیز سامانه «طرح اقدام ملی مسکن» اطلاعیه به این شرح منتشر کرد: «مرحله پنجم ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در بیش از ۲۴۰ شهر کشور از ساعت ۱۲ روز چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۹ آغاز می ‌گردد و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. متقاضیان واجد شرایط می‌توانند به سایت https://tem.mrud.ir مراجعه و با دریافت اطلاعات تکمیلی مورد نیاز جهت ثبت نام اقدام نمایند»

براساس اظهارات معاون وزیر راه و شهرسازی، حدود ۸۰ هزار نفر متقاضی در لیست انتظار هستند که در مراحل مختلف سیستم تایید نشده‌اند یا تایید شده اما سایر مراحل را تکمیل نکرده‌اند. این افراد هم می‌توانند در محله جدید ثبت‌نام کنند. همچنین افرادی که انصراف داده‌اند اگر در محدوده ۲۴۰ شهر اعلام شده باشند، می‌توانند باز هم نسبت به ثبت‌نام در مرحله جدید اقدام کنند.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از آغاز ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در بیش از ۲۰۰ شهر کشور خبر داد و مهلت ثبت‌نام را یک هفته اعلام کرد.

معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن امروز ۱۹ خرداد در بیش از ۲۰۰ شهر کشور آغاز شد و به مدت یک هفته در کشور ادامه دارد. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی tem.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام در این مرحله از طرح اقدام ملی مسکن اقدام کنند.

حسب ماده یک آئین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن، متقاضیان ثبت‌نام باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، عدم استفاده از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن و متأهل یا سرپرست خانوار باشند.


اسامی شهرهای قابل ثبت نام در طرح ملی مسکن
 
    تهرانی‌ها کدام شهرها را می‌توانند انتخاب کنند؟

متقاضیان ساکن در کلان شهر تهران در این مرحله می‌توانند علاوه بر شهرهای جدید پرند، هشتگرد و ایوانکی، در شهرهای نصیرشهر، صفادشت و رباط کریم و قرچک نیز ثبت‌نام کنند. متقاضیان ساکن در شهرهای بهارستان، قدس و ملارد می‌توانند در نصیرشهر و رباط کریم و متقاضیان ساکن در شهرری نیز می‌توانند در شهر قرچک ثبت‌نام کنند.

همچنین محل تأمین زمین متقاضیان ساکن در مینوشهر استان خوزستان، خرمشهر است.

اسامی شهرهایی که ظرفیت جدید طرح اقدام ملی مسکن برای آنها ایجاد شده است به شرح زیر است:

    استان اردبیل

شهرهای اصلاندوز، پارس‌آباد، گرمی، نمین، هشتجین، رضی

    استان اصفهان

شهرهای اردستان، بادرود، جندق، حبیب‌آباد، خالدآباد، خور، داران، دولت‌آباد، زواره، شهر جدید بهارستان، علویجه، گلپایگان، مهاباد، میمه، وزوان، شهر جدید فولادشهر، نوش‌آباد، ابوزیدآباد، فرخی، شهر جدید مجلسی

    استان البرز

شهرهای نظرآباد، اشتهارد، شهر جدید هشتگرد،

    استان ایلام

شهر ایوان

    استان آذربایجان‌شرقی

شهرهای اسکو، بستان‌آباد، دوزدوزان، شهر جدید سهند، صوفیان، عجب‌شیر، گوگان، مرند، ممقان، هادیشهر، باسمنج، بناب، تسوج، خاروانا، کشکسرای، هشترود، هوراند، ورزقان

    استان آذربایجان غربی

شهرهای ارومیه، پلدشت، خوی، سیه‌چشمه، شوط، نقده.

    استان بوشهر

شهرهای خورموج، آبدان، اهرم، برازجان، بندرکنگان، شهر جدید عالیشهر، بندر دیر، بندر دیلم، بندر ریگ، چغادک، شهر جدید سیراف (نایبند)

    استان تهران

شهرهای دماوند، شهر جدید پرند، قرچک، رباط‌کریم، صفادشت، نصیرشهر.
 اسامی شهرهای قابل ثبت نام در طرح ملی مسکن

 

    استان چهارمحال و بختیاری

شهرهای گندمان، هفشجان، چلگرد، جونقان

    استان خراسان‌رضوی

شهرهای قوچان، انابد، تربت‌حیدریه، جنگل، خرو، داورزن، رباط‌سنگ، رشتخوار، سفیدسنگ، سنگان، شهر جدید گلبهار، شهرزو، فرهادگرد، قاسم‌آباد، قلندرآباد، کاخک، مزدآوند، جغتای، شادمهر، شهر جدید بینالود، کندر، یونسی، همت‌آباد، نیل‌شهر، باجگیران، حکم‌آباد

    استان خراسان‌شمالی

شهرهای اسفراین، بجنورد، تیتکانلو، جاجرم، شیروان، فاروج، درق، گرمه، آوار، ایور

    استان خوزستان

اهواز، بندر ماهشهر، دزفول، رامشیر، شوشتر، هفتگل، آبادان، آغاجاری، خرمشهر، امیدیه، باغ ملک، هندیجان، اروندکنار، چوبیده، سردشت، مینوشهر (محل تأمین زمین خرمشهر)، صفی‌آباد، میانرود، شهر جدید شیرین‌شهر، شهر جدید رامین،

    استان زنجان

سلطانیه و صایین‌قلعه

    استان سمنان

آرادان، بی ارجمند، دامغان، شهر جدید ایوانکی، کلاته‌خیج، گرمسار، میامی، مهدی‌شهر.

    استان سیستان‌وبلوچستان

ایرانشهر، راسک، شهر جدید تیس، گلمورتی، نگور، کنارک، خاش، شهر جدید رامشار.

    استان فارس

شهرهای آباده، شهر جدید صدرا، اوز، خنج، گله‌دار، لامرد، گراش.

    استان قزوین

شهرهای آبیک، اسفرورین، اقبالیه

    استان قم

قم

    استان کرمان

انار، اندوهجرد، بردسیر، چترود، رفسنجان، سیرجان، شهداد، عنبرآباد، کوهبنان، ماهان، محی‌آباد، بهرمان، جوپار، جوزم، راور، فهرج، گلباف، کشکوییه

    استان کرمانشاه

کرمانشاه

    استان گلستان

آزادشهر، آق‌قلا، بندر ترکمن، بندرگز، جلین، علی‌آباد، گرگان، گمیش‌تپه، مینودشت، کردکوی

    استان گیلان

رشت و صومعه‌سرا

    استان لرستان

ازنا، بروجرد، دورود، نورآباد، الیگودرز،

    استان مرکزی

اراک، دلیجان، شهرجدید امیرکبیر، شهر جدید مهاجران، غرق‌آباد، کمیجان، نوبران

    استان هرمزگان

چارک، سیریک، میناب، شهرجدید علوی

    استان همدان

تویسرکان، جورقان، سرکان، نهاوند، کبودرآهنگ، فامنین، فیروزان، گل‌تپه، گیان، برزول، کرفس، دمق، قروه درگزین

    استان یزد

ابرکوه، احمدآباد، اردکان، بافق، بهاباد، تفت، شاهدیه، مهردشت، مهریز، میبد، ندوشن، نیر، هرات، اشکذر، زارچ، بفروئیه، عقدا، خضرآباد.

گفتنی است، بنا بر اعلام معاونت مسکن و ساختمان ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در استان‌های خراسان‌جنوبی، کردستان، کهگیلویه و بویراحمد انجام نمی‌شود و شهرهای استان مازندران نیز که ثبت‌نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن در آنها انجام می‌شود، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.


  تاریخ جدید ثبت نام مسکن ملی,ثبت نام مسکن ملی با موبایل,سایت ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۰,مرحله چهارم ثبت نام مسکن ملی,مرحله هفتم ثبت نام مسکن ملی,ثبت نام مسکن ملی با موبایل سال ۱۴۰۰,شهرهای ثبت نام مسکن ملی,مدارک لازم برای ثبت نام مسکن ملی


  •  ثبت نام خانه اولی ها ۱۴۰۰

  • پیگیری ثبت نام مسکن ملی

  • سایت مسکن ملی

  • فرم ثبت نام وام مسکن

  • تاریخ جدید ثبت نام مسکن ملی

  • ثبت نام مسکن ملی با موبایل

  • ثبت نام جدید مسکن ملی

  • مدارک لازم برای ثبت نام مسکن ملی

 

 

املاک صدف  :  معاون مسکن و ساختمان گفت: تسهیلات مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است ضمن آنکه ثبت‌نام مجدد طرح اقدام ملی مسکن از ۱۷ خردادماه امسال در ۲۳۰ شهر آغاز خواهد شد.

محمود محمودزاده افزود:  زمین احداث مسکن ملی در ۲۳۰ هزار شهر تامین شده است و از هفته آینده مرحله مجدد ثبت‌نام در شهرهایی که زمین برای آن ها تامین شده آغاز خواهد شد.

محمودزاده اضافه کرد: با مصوبه دولت تسهیلات اختصاص یافته به مسکن ملی از ۱۰۰ به ۱۵۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تولید مستمر مسکن در دستور کار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی احداث ۵۳۰ هزار واحد مسکن ملی در کشور آغاز شده است از افتتاح مرحله دوم مسکن ملی تا پایان خرداد خبر داد.
 مرحله نخست افتتاح‌های طرح اقدام ملی مسکن آبان‌ماه سال گذشته انجام شده بود.

پیشتر معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی از بهره برداری افزون بر ۳۵ هزار واحد مسکن مهر و طرح اقدام ملی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: در حال حاضر زمین مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در ۲۳۰ شهر کشور تامین شده است.

طرح مسکن ملی طرحی است که توسط دولت یازدهم ارائه شده و در واقع اجرای طرح معیوب مسکن مهر که توسط دولت نهم ارائه شده بود، است.

الف)  شروع ثبت‌نام مجدد در طرح مسکن ملی

کسانی که متقاضی جدید طرح مسکن ملی هستند می‌توانند از طریق ثبت‌نام در فاز چهارم این طرح صاحب مسکن شوند. فاز چهارم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن از 17 خرداد 1400 برای ثبت‌نام اقدام کنند. متقاضیان در این فرصت مجدد جهت ثبت‌نام در این طرح می‌توانند به سایت https://tem.mrud.ir/applicant/register مراجعه کنند و با بارگزاری مدارک لازم اقدام به ثبت‌نام نمایند.

 ب) شرایط متقاضیان برای ثبت‌نام در طرح مسکن ملی

۱) متقاضی و افراد تحت تکفل ، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی (از ۱۳۸۴.۰۱.۰۱ به بعد) بوده و از تاریخ ۱۳۵۷.۱۱.۲۲ از هیچ یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد. به عبارتی سبز بودن فرم ‹‹ج›› در استعلام از سامانه مربوطه (موضوع ماده یک آیین‌نامه اجرایی قانون ساماندهی عرضه و تأمین مسکن)

۲) متقاضی متأهل و یا سرپرست خانوار

۳) زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن

۴) افراد ذیل نیز می‌توانند بدون شرط تاهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن در زمره متقاضیان واجد شرایط قرار گیرند:
 الف) نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور

ب) معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور

۵) متقاضیان زن متأهل طرح اقدام ملی مسکن می توانند با ارائه تعهدنامه محضری از طرف همسر، مبنی بر پذیرش شرایط واگذای طرح اقدام ملی به همسر و به شرط تکمیل اطلاعات فرم ج به نام متقاضی و همسرشان با احراز سایر شرایط قانونی مندرج در شیوه نامه مزبور از مزایا و امکانات طرح اقدام ملی مسکن برخوردار شوند
شرایط ثبت نام جدید مسکن ملی از ۱۷خرداد 1400
شرایط ثبت نام جدید مسکن ملی از ۱۷خرداد 1400

 

۶) دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر مورد تقاضا

نکته۱: سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می یابد، برای کارمندان دولت که به استناد حکم دستگاه ذی ربط منتقل می شوند (به استثناء استان تهران) این سابقه ملاک عمل نخواهد بود

نکته۲: در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید موردتقاضا و یا در شهر مادر ملاک است و یا سایر شهرهایی که به دلیل عدم وجود اراضی دولتی، امکان اجرای طرح وجود ندارد و متقاضیان به سایر شهرهای مجاور ازجمله شهرهای جدید معرفی می‌گردند

۷) عدم دریافت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی از ابتدای سال ۱۳۸۴ تا کنون

۸) متقاضیان واجد شرایط تائید شده در سامانه، باید برای استفاده از واحدهای طرح اقدام ملی حائز شرایط زیر نیز باشند:

الف) نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و ...)

ب) توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی بر اساس قیمت تمام‌شده طی مراحل ساخت

ج) امکان سپرده‌گذاری حداقل ۴۰۰ میلیون ریال در مرحله اول، در خصوص متقاضیان واجد شرایط بر اساس اعلام دستگاه متولی

د) توانایی پرداخت اقساط ماهیانه بانکی تسهیلات دریافتی با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار (در حال حاضر ۱۸ درصد)

ج) نحوه ثبت‌نام در طرح مسکن ملی

در صورتی که قصد ثبت‌نام در طرح مسکن ملی را دارید ابتدا به سایتhttps://tem.mrud.ir/applicant/register مراجعه کنید و کد ملی و شماره تلفن همراه خود را در قسمت‌های مشخص شده وارد نمایید:

ورود به سایت ثبت نام خانه اولی ها سال 1400

با توجه به فراهم شدن شرایط ثبت نام خانه اولی ها برای امسال، تمام کسانی که واجدین شرایط این ثبت نام باشند باید به سایت در نظر گرفته شده برای این کار مراجعه نمایند. بعد از تکمیل ثبت نام و وارد کردن اطلاعات مورد نیاز در سامانه ثبت نام خانه اولی ها ۱۴۰۰ ، اطلاعات آن ها در صف بررسی قرار خواهد گرفت. در صورتی که این اطلاعات توسط کارشناسان این امر تایید شود، امکان استفاده از تسهیلات مورد نظر برای آن ها فراهم خواهد بود. اما به هر حال، اولین اقدام برای ثبت نام خانه اولی ها 1400 ورود به سامانه مربوطه می باشد. با توجه به این که بسیاری از داوطلبین این طرح ممکن است با سایت در نظر گرفته شده آشنایی نداشته باشند، ما در این بخش نحوه ورود به این سایت را به طور مفصل برای شما بیان خواهیم کرد. در نتیجه، به راحتی می توانید وارد این سایت شده و ثبت نام خود را در آن تکمیل کنید.

جهت ورود به سایت ثبت نام خانه اولی ها tem.mrud.ir لازم است یک سری مراحل ساده را پشت سر بگذارید. در این قسمت مراحل انجام این کار را برای شما بیان کرده و در ادامه نحوه تکمیل ثبت نام در این سامانه را هم توضیح خواهیم داد تا در این مورد با مشکلی مواجه نباشید. مراحل ورود به سامانه مورد نظر برای ثبت نام خانه اولی ها ۱۴۰۰ شامل موارد زیر می شود:

    ۱ابتدا باید آدرس اینترنتی این سامانه یعنی tem.mrud.ir را در مرورگر خود جست و جو نمایید.

۲بعد از سرچ کردن ادرس این سامانه، منتظر باشید تا نتایج جست و جو برای شما نمایش داده شوند. اولین سایت بالا آمده با همین آدرس و با عنوان «سامانه جامع اقدام ملی مسکن» را کلیک کرده و به آن وارد شوید.
۳با وارد شدن به این سایت، صفحه اول آن را مانند تصویر زیر مشاهده خواهید کرد. در این قسمت می تواند نسبت به ثبت نام جهت دریافت تسهیلات مسکن اقدام نمایید.


شرایط ثبت نام خانه اولی ها ۱۴۰۰

  

 

  •    متقاضی نباید از تاریخ ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ دارای هر گونه زمین یا واحد مسکونی بوده باشد. هم چنین نباید از تاریخ ۱۳۵۷/۱۱/۲۲ به بعد یعنی بعد از انقلاب از امکانات دستگاه های دولتی و عمومی برای تامین زمین و مسکن استفاده کرده باشد.
  •      افراد متقاضی باید متاهل بوده یا سرپرست خانوار باشند. البته در این مورد استثناهایی وجود دارد که شامل زنان خودسرپرست حداقل ۳۵ ساله، نخبگان علمی کشور که توسط بنیاد نخبگان تایید شوند، معلولین جسمی و حرکتی که حداقل ۲۰ سال سن داشته و توسط بهزیستی معرفی شوند، می شود.
  •      فرد متمایل به ثبت نام خانه اولی ها ۱۴۰۰ باید حداقل پنج سال اخیر را در شهر مورد تقاضای خود سابقه سکونت داشته باشد.
  •      فرد متقاضی نباید از سال ۱۳۸۴ تا کنون نسبت به دریافت تسهیلات گوناگون بانکی برای خرید و ساخت مسکن استفاده کرده باشد.
  •      ممنوعیت قانونی برای دریافت وام بانکی وجود نداشته باشد.
  •      فرد مورد نظر باید توانایی مالی برای برگشت تسهیلات بانکی را در کنار ساخت مسکن خود داشته باشد.
  •      باید توانایی مالی حداقل ۴۰ میلیون تومان برای سپرده گذاری وجود داشته باشد.

 


مدارک لازم برای ثبت نام خانه اولی ها ۱۴۰۰

تا این جای کار نحوه ثبت نام خانه اولی ها 1400 را برای شما توضیح داده و هم چنین شرایط لازم برای ثبت نام را هم بیان کردیم. اما باید توجه داشت که در کنار این موارد، یک سری مدارک هم برای ثبت نام نیاز است که بهتر است قبل از اقدام برای این کار، ‌آن ها را آماده داشته باشید. در این بخش مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام خانه اولی ها را برای بیان کرده ایم.

  1.      کارت ملی فرد خانه اولی که قصد ثبت نام در سامانه ثبت نام خانه اولی ها ۱۴۰۰ را دارد.
  2.      شناسنامه فرد متقاضی و همه افراد تحت تکفل وی
  3.      ارائه دادن گواهی سرپرست برای کسانی که سرپرست خانوار هستند
  4.      ارائه گواهی اثبات سکونت ۵ ساله در شهر محل تقاضا؛ این گواهی می تواند گواهی تحصیل فرزند، مدارک مربوط به محل تولد متقاضی، همسر یا فرزند وی، سابقه پرداخت بیمه برای متقاضی یا همسرش، گواهی اشتغال به کار از مراجع دولتی برای متقاضی یا همسرش و گواهی پرداخت حقوق مستمری بگیریان و بازنشستگان باشد.
  5.      سند مالکیت برای کسانی که دارای زمین هستند و قصد ساخت ـن را دارند.

 

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (28 رای)