فرهنگ آپارتمان نشینی

فرهنگ آپارتمان نشینی

فرهنگ آپارتمان نشینی موضوعی پر اهمیت در دنیای امروز است

مطلبی می نوشتم برای برد عمومی ساختمان اگرشما هم  آپارتمان نشین هستید به مطالب زیر توجه بفرمایید.

فرهنگ آپارتمان نشینی

ساکنین محترم مجتمع مسکونی

برای استفاده بهتر از حضور یکدیگر و بهره مندی از زندگی آپارتمان نشینی بیاید این موارد را مراعات کنیم:

  • بهترین زمان برای بیرون گذاشتن زباله از مجتمع ، بین ساعت 21 تا 23 شب است. برای بردن زباله ها حتما زباله را باسطل حمل کنید تا آب باقیمانده از پلاستیک های نازک آن ها راهروها را کثیف نکند. و بوی نامطبوع آن شما و سایرسانکین را آزارندهد.

املاک تهران

  • باتوجه به ساختمان های چند طبقه امروزی و لزوم رفت وآمد ساکنین ، آسانسوریکی از ملزومات مهم ساختمان می باشد. درعین حال آسانسوراز پرهزینه ترین و پرمصرف ترین وسایل به شمارمی رود که تاخیر در خدمات آن ساکنین را به زحمت می اندازد. برای بهره مندی بهتر از این وسیله به هیچ وجه برای حمل اثاثیه و حمل بار از آسانسور استفاده نفرمایید. این مسئله برای ساکنین هر مجتمع مسکونی حائز اهمیت می باشد و عدم رعایت آن باعث دلخوری و رنجش طرفین می شود.
  • همسایه عزیز، دیوارهای ما ضخامت و عایق صوتی ندارد. پس سعی کنیم صدای داخل منزل ما، باعث آزار و ناراحتی سایرساکنین نشود. پس علاوه بر اینکه در پله ها و راهروها سکوت را رعایت می کنیم ، هنگام میهمانی حتما به ساعات پایانی شب دقت داشته باشیم. به طور معمول روزهای عادی ساعت 14 ظهر تا 18 و بعد از ساعت 22 هر خانواده به آرامش و استراحت نیازدارد همچنین در روزهای تعطیل نیزتا ساعت 10 صبح آرامش ساختمان را حفظ کنیم و از فعالیت های پرسروصدا اجتناب کنیم.
  • در هر ساختمان قسمت هایی وجود دارد که جزء مشاعات به حساب می آید و به طور مشترک به همه ی ساکنین اختصاص دارد و همه ی اهالی مالک آن محسوب می شوند. مانند حیاط ، راهروها ، پله ها ، جلوی درب منازل ، پارکینگ و پشت بام. پس همگی موظفیم در این مکان ها نظم و سکوت را مراعات و این بخش ها را حقظ و حراست نماییم. و در مواقعی که درخواست استفاده شخصی از این محیط ها را داشته باشیم کسب مجوز از سایر ساکنین و در راس آن ها مدیرساختمان الزامی است.
  • ظاهر ساختمان برای ما و برای مهمانانمان مورد توجه است. نما و محیط عمومی ساختمان آینه ی شان و منزلت و فرهنگ هریک از ماست. همان گونه که در هنگام آمدن میهمانمان می خواهیم که دیگران محیط مسکونی ما را بدجلوه ندهند ، خودمان نیز برای تمیزی و پاکیزگی آن کوشا باشیم و در صورتی که ناخواسته به هریک از مشاعات صدمه ای وارد کردیم با درمیان گذاشتن مورد با مدیرمجتمع مسکونی، درصدد جبران و مرمت آن باشیم.
  • هر ساختمان هزینه های روزانه ای دارد علاوه برآن هزینه نگهداری و جلوگیری از فرسودگی زودهنگام ساختمان ، نظافت عمومی ساختمان و ... . که این هزینه ها ازمنبع شارژ ماهیانه ای که ساکنین پرداخت می کنند تامین می شود. پس با مدیریت بر هزینه های خود سعی کنیم حتما شارژ ماهیانه را به موقع پرداخت کنیم چرا که هرگونه تاخیر در پرداخت شارژ باعث عقب ماندن هزینه های ساختمان و لطمه به همه ی ساکنین مجتمع می شود.
  • همسایه عزیز لطفا به هیچ وجه درب عمومی ساختمان را به روی افراد ناشناس باز نکنید. در غیر اینصورت و بروز هر گونه پیش آمدی مسئولیت مستقیم آن به عهده شماست.
  • هر کدام ازما مسئولیت فرزنداان و ترتبت و آموزش ها را داریم . قوانین متناسب با فرهنگ آپارتمان نشینی را به آن ها نیزبیاموزیم.
  • حتی اگر گله و شکایتی از همسایگانمان داریم با آن ها با احترام و محبت برخورد کنیم.چراکه درفرهنگ آپارتمان نشینی نزدیک ترین افراد به ماهستند.

از مطالعه و حسن توجه شما کمال سپاس را داریم.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (2 رای)