دو شوک به بازار مسکن

دو شوک به بازار مسکن

به تازگی حق بیمه کارگران ساختمانی محاسبه اش تغییر یافته است که  ، در این تغییر ناگهانی حق بیمه کارگران یک بار مالی سنگین را به سازندگان اپارتمان ها وارد کرده است که ،  برای صدور پروانه ساخت و ساز بایستی  ، حق بیمه جدید پرداخت گردد که  ، در اصل سرمایه گذاران ساختمانی  که در مسیر بازگشت  به بازار ساخت و ساز بعد از یک دوره ی رکودی بودند  ، با افزایش ناگهانی هزینه ها مواجه شده اند.

طبق اعلام سازندگان ،مبلغ فیش حق بیمه کارگران ساختمانی افزایش یافته و این بار، هزینه ها مخصوصا در شروع پروژه های ساختمانی باعث رونق سنگین شده است که در واقع ، سازندگان بایستی قبل از صدور پروانه ساختمانی رقمی معادل پانزده درصد مجموع عوارض شهرداری بابت بیمه کارگران ساختمانی پرداخت کنند.

املاک تهران

بازار مسکن در زمینه ساخت و ساز، در یکی از حساس تری دوره زمانی با شوک پی در پی از محل رشد هزینه مجوز های جانبی روبرو گردیده که طبق اظهار نظر سازنده ها، طی چند روز گذشته تعرفه ریالی بیمه کارگران ساختمانی ، نسبت به سال گذشته تا دو برابر افزایش پیدا کرده است.

برخی از اقتصاد دانان در این حوزه می گویند که ، مبنای محاسبه حق بیمه کارگران ساختمانی ، پانزده درصد مجموعه عوارض دریافت شده از سوی شهرداری از ،متقاضان پروانه ساختمانی می باشد که بر اساس قانونی که تصویب شده است ،مجموعه عوارض مهم اعم از پروانه ساخت ، ایمنی ، اتش نشانی ، اموزش و پرورش و.... در این محاسبه باید لحاظ شود و در عین حال با توجه به تعاملی که بین تامین اجتماعی ها و شهرداری ها وجود دارد ، جلساتی برای رفع اختلاف نظر برگذار خواهد شد .

کارگران ساختمانی

مدیر کل تامین اجتماعی هم تصریح کرد که ، کارفرمایان در صورت اقدام به پرداخت این مبلغ پیش از زمان پایان کار می توانند از ، امکان تقسیط پیش بینی شده بهره مند گردند و همچنین مدیر کل تامین اجتماعی اضافه کرد که ، اصلاح قانون مشاغل سخت و زیان اور مطابق اصلاحیه جدید مدت زمان غیبت غیر موجه از ده روز در سال به 365 روز در طول دوره اشتغال یافته و نیز امکان تقسیط حق بیمه چهل درصد از بابت مشاغل سخت و زیان اور برای کارفرمایان مهیا گردیده است.

محققین در ارتباط با چگونگی بیمه کارگران ساختمانی می گویند که : حق بیمه مربوط به کارگران ساختمانی از ، اخذ درصدی از عوارض صدور پروانه ساخت (حق بیمه سهم کارفرما) توسط ،شهرداری ها تامین می شود و کارگر مربوطه نیز با دریافت کارت مهارت فنی از، سازمان فنی و حرفه ای در یکی از شاخه های مشاغل ساختمانی و ارائه ان به ، شعب تامین اجتماعی و پرداخت ، حق بیمه سهم بیمه شده توسط خود ،هفت درصد می تواند مشمول خدمات بیمه ای شود.

از طرفی هم ، همچنین مشاغل ساختمانی از ، خطرناک ترین کار ها به حساب می ایند و کارگران ساختمانی ، بیش از سایر مشاغل در معرض حوادث قرار دارند و این مشاغل طبق امارهای گرفته شده توسط سازمان های مرتبط ، یکی از پر حادثه ترین مشاغل به شمار میرود.

از این رو بیمه ساختمانی کارگران ،به ویژه در حوزه حوادث ناشی از کار ، امری حیاتی برای ان ها محسوب می شود و هم اکنون بیمه اجتماعی کارگران به ،تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است ولی ،اجرای ان به دلایل اجرایی و بار مالی ، بیش از دو سال به تعویق افتاد که این قانون ، کلیه کارگران ساختمانی را تحت پوشش کامل بیمه های تامین اجتماعی قرار می دهد.

بر اساس بخشنامه صادر شده توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در صورت عدم توانایی کارفرما از پرداخت مبلغ مذکور، واحدهای اجرایی سازمان تضامین کافی را اخذ و اقدامات لازم را برای صدور حکم بازنشستگی و برقراری مستمری انجام می دهد.

 

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز