خروج مسکن از رکود با تک رقمی شدن نرخ تسهیلات

خروج مسکن از رکود با تک رقمی شدن نرخ تسهیلات

به گفته یکی از اساتید دانشگاه تهران ، تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات مسکن یکم می تواند باعث رغبت به خرید مسکن را بیشتر کند.

پس از آنکه وزارت راه و شهرسازی پیشنهادی مبنی بر کاهش دو درصدی نرخ سود تسهیلات مسکن یکم را ارائه کرد ، اظهارات روز گذشته رییس جمهور از عملی شدن این پیشنهاد خبر می دهد که وام های 80 تا 160 میلیون تومانی را شامل می شود.

نرخ سود تسهیلات,بانک مسکن,وام مسکن

 

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در همین رابطه محمد هاشم بت شکن، مدیرعامل بانک مسکن در تشریح جزییات تک رقمی شدن سود تسهیلات مسکن گفته است:«دستورالعمل پرداخت وام با سود تک رقمی هفته آینده به سعب بان مسکن ابلاغ می شود.»به گفته وی، مخاطب خبر خوش رییس جمهور جوانان با هدف خانه دار کردن آنها است.

کارشناسان مسکن معتقدند این سیاست موجب رونق بازار مسکن خواهد شد.

بیت اله ستاریان،استاد دانشگاه تهران درباره تک رقمی شدن نرخ سود در تسهیلات وام مسکن اظهار داشت:«این سیاست باعث تحریک تقاضا در بخش مسکن خواهد شد و به خروج از رکود کمک می کند.»

وی افزود:« در حال حاضر موضوع کمبود نقدینگی در بازار، عرضه کم مسکن، کاهش قدرت خرید مردم، بدهی دولت به بخش های مختلف باعث شده که مسکن از رکود خارج نشود.»

این کارشناس بخش مسکن تصریح کرد:«تک رقمی شدن نرخ سود تسهیلات مسکن یکم بخشی از تقاضا در بازار را تحریک خواهد کرد.»

ستاریان متذکر شد:«ما باید مسایل و مشکلات بخش مسکن را به خوبی درک کنیم و با راه حل های درست دست به رفع مشکلات بزنیم.»

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از اقتصاد کشور مسکن و حوزه ساختمان است، گفت:«این اقتصاد به بازار داخلی محدود شده و نمی تواند منابع خارجی را جذب کند و منوط به شرکت های محدود است. به همین دلیل هر افت و خیزی در اقتصاد کشور مثل کاهش قیمت نفت، روی بخش ساختمان اثر می گذارد.»

ستاریان عنوان کرد:«برای بخش مسکن باید یک طرح جامع داشت و در این خصوص، تامین منابع مالی و مکانیزم های مالی دیده شود و در عین حال، سرمایه گذاری خارجی مورد توجه قرار گیرد. »

منبع:خبرآنلاین

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 بدون امتیاز