برج های مسکونی آبشار

برج های مسکونی آبشار

معمولا مشتریانی که برای خرید یا پیش خرید واحد مسکونی منطقه 22 را انتخاب می کنند، نسبت به پروژه های شمال بزرگراه خرازی نظر چندان مساعدی ندارند. دلیل آن نیز برمی گردد به چند مورد ساده؛

  • دسترسی محدود
  • دوری به دریاچه نسبت به پروژه های جنوب بزرگراه
  • خلوتی و باز بودن اطراف پروژه ها

اگر واقع بینانه به دلایل بالا نگاه کنیم، به این نتیجه می رسیم که تقریبا این دلایل که روزی از معایب پروژه های آن منطقه به شمار می رفت هم اکنون تبدیل به مزایا و نقاط قوت آن پروژه ها شده اند. از نظر دسترسی با امتداد بزرگراه خرازی و تکمیل شدن شهرک های شهید باقری و نمونه و همچنین پروژه تجاری رزمال، بیمارستان تخصصی تریتا و مهم تر از همه بیمارستان در حال ساخت فوق تخصصی مغز و اعصاب پروفسور سمیعی، ورودی ها و خروجی های متعددی به بزرگراه شهید خرازی تعبیه شده و احداث شهربازی هزار و یک شهر که یکی از بزرگترین پروژه های تفریحی خدماتی در سطح کشور است، نویدبخش منطقه ای آبادتر از قبل را به پروژه های شمال بزرگراه می دهد. دوری از دریاچه نیز اگر زمانی عیب محسوب می شد اما با شلوغی و ترافیک شدیدی که دور دریاچه ایجاد می شود- مخصوصا شبها و روزهای تعطیل- امروزه به عنوان حسن و مزیت شمرده می شود. آنهم فاصله ای این چنینی، یعنی نه آنقدر دور است که در منطقه ای پرت افتاده باشد و از امکانات و دسترسی به دور باشد، به طوریکه هر زمان اراده کنید که از امکانات تفریحی دریاچه استفاده کنید به فاصله پنج دقیقه بعد کنار دریاچه خواهید بود- البته با خودرو- و نه آنقدر نزدیک است که ترافیک و شلوغی و حتی سروصدای دریاچه و رینگ اولیه آن مزاحم شما باشد.

بنابراین هم اکنون یکی از بهترین و منطقی ترین فاصله ها نسبت به دریاچه متعلق به پروژه آبشار تعاونی سازمان تعزیرات حکومتی می باشد. از نظر خلوتی و باز بودن اطراف نیز علی الخصوص درباره پروژه آبشار، وجود مجتمعی خدماتی، تفریحی، تجاری به بزرگی رزمال دقیقا در ضلع جنوبی برج های آبشار و همینطور بیمارستان تخصصی تریتا کاملا تمامی نیازهای ساکنین این مجتمع را مرتفع نموده و موقعیت خوبی را برای پروژه آبشار رقم می زند. پروژه آبشار همانطور که ذکر شد متعلق به تعاونی مسکن سازمان تعزیرات حکومتی هستند که این تعاونی طبق مشارکتی که با شرکت سرمایه گذاری مسکن- متعلق به بانک مسکن- انجام داد، از نظر خرید و فروش واحدهای پروژه به دو دسته تقسیم شدند؛

  • واحدهایی که متعلق به اعضای تعاونی مسکن سازمان تعزیرات هستند که به صورت امتیازی خرید و فروش شده و قیمت شان توافقی بین 3.2 تا 4 میلیون و شاید بالاتر بسته به طبقه و جهت- اگر انتخاب واحد کرده باشند- و یا در غیر این صورت براساس اولویت واریزی و خوشحسابی معامله می شوند. به این صورت البته نگارنده که در بازار منطقه 22 فعالیت می کند خیلی کمتر انجام می شود و دلیل آن نیز میزان آورده اولیه نسبتا زیادی است که باید در ابتدای امر پرداخت شود و معمولا مشتریانی که به سمت پیش خرید می آیند از لحاظ پرداخت اولیه محدودیت دارند و بیشتر برنامه ریزی شان پر کردن مبلغ واحد به صورت اقساط و طی ماههای بعدی می باشد.
  • واحدهایی که متعلق به شرکت سرمایه گذاری مسکن هستند و از آنجایی که این شرکت سازنده پروژه بوده و برای رسیدن به پول خود باید واحدهایی که طی قراردادش درصد خاصی از مجموع کل واحدها هستند را به فروش برساند تا به سود و درآمد واقعی اش برسد. بنابراین مجبور است برای اینکه بتواند در بازار فروش گوی سبقت را از رقبا برباید، مزیت رقابتی ایجاد کرده و شرایط مناسب و مشتری پسندی ارائه کند. به همین دلیل است که این واحدها بیشتر در بازار فروخته می شوند.

و اما قیمت و شرایط پرداخت واحدهای شرکت سرمایه گذاری مسکن؛ اولین مزیتی که خرید از سازنده دارد این که واحد از همان ابتدا برای خریدار مشخص می شود. خریدار می تواند طبقه و جهت واحدش را انتخاب کند. دومین مزیت دادن تعهد پرداخت ضرر و زیان در صورت دیرکرد است. اینها مزیت هستند چراکه بقیه تعاونی ها چنین شرایطی را برای خریدار یا اعضا مهیا نمی کنند. در پایان تنها درباره نقل و انتقال باید گفت که تمامی واحدهای تعاونی مسکن تعزیرات در دفتر تعاونی مسکن سازمان تعزیرات نقل و انتقال انجام می شود و واحدهای شرکت سرمایه گذاری مسکن نیز در دفتر خود شرکت نقل و انتقال انجام می دهند طی قراردادهای رسمی و کاملا قانونی و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. امیدواریم تمامی سازنده های مسکونی، تجاری و اداری، اعم از شخصی و تعاونی روزی به این نتیجه برسند که امر خرید و فروش امتیازها و سهامها نیز مثل هر امر دیگری در صنعت ساختمان، کاملا مدرن شده و می بایست با شیوه هایی علمی و به روز شده به بحث پیش خرید و پیش فروش نگاه کرد و در این مسیر همکاری و یاری بیشتری با کارشناسان املاک داشته باشند.

به این نوشته امتیاز دهید 1 2 3 4 5 (3 رای)